BMW X2 e gata de lansare în România în primăvara acestui an, însă mai întâi de toate mașina poate fi experimentată virtual prin intermediul ochelarilor Microsoft HoloLens. Principiul este foarte asemănător cu ceea ce am văzut în vizita la BMW FIZ, respectiv modul în care tehnologiile moderne din lumea IT ajută producătorii auto să dezvolte mai rapid și mai ieftin noi modele. De această dată, prin aplicația de realitate augmentată dezvoltată de BMW și Microsoft, experiența dintr-un centru de cercetare și dezvoltare este adusă pe piață și pentru lansarea unei mașini.
Pentru România prezentarea unei mașini mai întâi prin intermediul ralității augmentate este o premieră absolută și este singura țară din regiune în care este organizat un tur BMW X2 Holo Experience. Evenimente similare mai au loc la unii dealeri din Elveția, Germania, Italia și Olanda.
În România, BMW X2 Holo Experience se derulează la unii dealeri între 20 ianuarie-4 februarie. Practic, într-o încăpere poate fi proiectată o hologramă a mașinii. Dimensiunea fizică a camerei determină și dimensiunea mașinii afișate. Doar persoana care poartă ochelarii poate vedea automobilul și are posibilitatea să-l privească din orice unghi. Spre exemplu poate studia farurile, mânerele de la uși, se poate uita pe geam, etc… Există și câteva scenarii predefinite, cum ar fi deschiderea automată a tuturor portierelor și a portbagajului, dar și schimbarea culorii mașinii, la acțiunea și dorința utilizatorului.
Ochelarii Microsoft HoloLens sunt disponibili pe piață și sunt comercializați în două versiuni: una retail, în care sunt mai scumpi și beneficiază de garanție, și alta developer, fără garanție și mai accesibili. Ochelarii în sine sunt aceeași, diferă doar pachetul de servicii asociat.
După experiența BMW X2 Holo Experience, modelul X2 va fi lansat oficial pe piață în data de 1 martie.
Tot pentru acest model mai există o metodă inedită de promovare, printr-un filtru Snapchat. Prin Snapchat Augmented Trial utilizatorii au posibilitatea de a plasa noul model în fotografiile sau filmele realizate cu ajutorul Snapchat printr-un filtru special (Snapchat Lens). Acesta poate fi activat prin scanarea QR codului dedicat.
Atât acțiunea cu Microsoft HoloLens, cât și cea cu Snapchat Augmented Trial, arată cât de mult a pătruns digitalizarea în interiorul unor mărci auto și, în plus, ce căi noi de configurare a mașinilor se deschid pentru viitor. Mai mulți dealeri s-au arătat interesați de tehnologia HoloLens pentru a putea prezenta mașinile către clienți în acest mod. Desigur, doar ochelarii nu sunt suficienți, este nevoie de un configurator foarte puternic în spate pe care să-l asigure marca auto.