Ford a anunţat la târgul CES Las Vegas că a încheiat un parteneriat cu compania de logistică Postmates pentru a începe în cursul acestui an testele cu maşini autonome într-un oraş american. Ford vrea să vadă cum ar funcţiona un business în care bunurile ar fi transportate cu maşini autonome, dar primele teste vor fi cu oameni la volan, pentru intervenţie în caz de nevoie. Planurile Ford sunt contestate de unele voci pentru că nu vor fi folosite maşini 100% electrice, ci hibride plug-in.
Ford a anunţat un program-pilot cu Postmates, care este un fel de Uber al curieratului în SUA. Testele vor începe într-un oraş din SUA anul acesta, numele său nu a fost anunţat, dar Ford vrea să vadă dacă transportul de bunuri cu maşini autonome este o idee viabilă de afaceri şi vrea să vadă cum reacţionează comercianţii, dar şi cei care comandă.
La început vor fi oameni la volanul maşinilor pentru a interveni la nevoie şi pentru că legea nu permite maşini în mişcare în care să nu se găsească nimeni. Ford spune că ţinta este reprezentată mai ales de companii mici şi medii şi că ideea principală este ca maşinile să fie mai mereu în mişcare, să livreze cât mai multe colete, fiindcă numai aşa un astfel de serviciu poate fi profitabil.
Planul Ford a fost criticat de activişti de mediu fiindcă producătorul auto american a spus că va folosi hibride încărcabile la priză, nu maşini 100% electrice. Şefii Ford au explicat însă că numeroasele sisteme (computere, senzori, camere) care fac ca maşina să fie autonoma ar consuma rapid bateria şi ar limita mult autonomia, în timp ce la hibride efectele nu ar fi atât de profunde.
Ford promitea în 2016 că va lansa până în 2021 o maşină care se poate conduce singură, ideea fiind că aceste maşini să fie folosite la serviciile de ride-sharing despre care Ford spune că vor ajunge să domine piaţa în viitor. Fostul şef al companiei, Mark Fields, spunea că Ford nu şi-a propus să fie prima, ci să atragă un număr cât mai mare de parteneri.
„Vehiculele autonome ar putea avea asupra societăţii un impact similar cu cel pe care liniile de asamblare Ford l-au avut acum 100 de ani”, spunea şeful Ford.