Spiker, producator olandez de masini sport exclusiviste, si banca rusa Converse Bank aflata in spatele companiei vor sa cumpere marca suedeza Saab de la grupul american General Motors (GM).
Saab a mai primit un ragaz pana la sfarsitul anului acesta pentru gasi un investitor, insa daca acest lucru nu se va intampla in intervalul stabilit, GM va inchide Saab.
Dupa ce producatorul de masini sport Koenigsegg a anuntat la sfarsitul lunii noiembrie ca se retrage din cursa pentru preluarea Saab, fara sa dea prea multe detalii, GM a mai primit oferte pentru Saab, insa niciuna dintre ele nu a fost anuntata public.
Cu toate acestea, surse din cadrul Spiker au declarat ca firma olandeza se afla in cursa pentru preluarea Saab, scrie Automotive News Europe (ANE).
Istoria Spiker
In 1988, fratii Jacobus si Hendrik-Jan Spijker, producatori de caroserii din Amsterdam, Olanda, au construit primul lor automobil, cu o motorizare Benz. In acelasi an, cei doi frati au construit diligenta care a transportat-o pe regina Wilhelmina a Olandei (31 August 1880 – 28 November 1962) atunci cand a fost incoronata.
Tot atunci, cei doi frati au decis sa faca o afacere din construirea de masini, iar numele Spijker a fost transformat in Spiker, pentru a fi mai usor de acceptat si recunoscut pe alte piete decat cea olandeza.
In 1903 Spiker a lansat prima masina cu un motor cu sase cilindri, care dispunea si de tractiune integrala si de frane pe toate cele patru roti. In aceeasi perioada, Spiker a patentat un sasiu special proiectat ca masina sa nu ridice praf atunci cand merge pe drumuri nepavate. Acest lucru era posibil prin directionarea unui flux de aer sub autovehicul.
In perioada de dinaintea Primului Razboi Mondial, criza a lovit piata masinilor de lux, iar Spiker a fuzionat cu Dutch Aircraft Factory (Fabrica de Avioane Olandeza) si a inceput sa construiasca avioane de vanatoare.
Dupa Primul Razboi Mondial, Spiker s-a reintors la fabricarea de masini, lansand seria C4, care a reusit sa stabileasca recorduri cum ar fi rularea continua timp de 36 de zile si parcurgerea a 30.000 de kilometri in acest timp.
Din octombrie 2000, cand Spiker a prezentat modelul C8 Spyder, producatorul olandez si-a consolidat pozitia pe piata masinilor de lux exclusiviste si a dus la un nivel superior imaginea de producator auto care fabrica masinile manual.
Din mai 2004 compania a fost listata la Bursa din Amsterdam (cu simbolul SPYKR).
In noiembrie 2005, compania olandeza a semnat un parteneriat strategic cu Mubadala Development Company din Abu Dhabi.
Un an mai tarziu, Spiker a cumparat echipa de Formula 1 Midland (Midland F1 Racing Team sau MF1 Racing), care a concurat tot sezonul 2007 sub numele Spiker MF1 Racing.
In 2008 echipa a fost vanduta miliardarului indian Vijav Mallya.