Hibridul sport BMW i8 primește o restilizare pentru 2018, iar versiunii de caroserie Coupé (lansată pe piață în 2014) i se alătură și o variantă Roadster, decapotabilă. Așadar, în 2018 vor fi disponibile pe piață atât BMW i8 Coupé, cu facelift, precum și BMW i8 Roadster (cu sof top acționat electric). Mașina este oferită cu o singură versiune de motorizare – adică un agregat hibrid format dintr-un motor turbo pe benzină cu 3 cilindri, de 1,5 litri, și două motoare electrice. Puterea maximă combinată a sistemului este 275 kW/374 CP, iar pentru un sprint până la 100 km/h versiunea Coupe are nevoie de 4,4 secunde, iar cea Roadster de 4,6 secunde.
Asemeneal lui BMW i8 Coupé, noul BMW i8 Roadster se bazează pe arhitectura LifeDrive a automobilului, cu şasiu din aluminiu şi celulă a pasagerilor din plastic ranforsat cu fibră de carbon (Carbon Fiber Reinforced Plastics – CFRP).
Tehnologia de propulsie BMW eDrive, optimizată suplimentar, include o baterie de înaltă tensiune cu o capacitate crescută semnificativ şi un motor electric mai puternic. Rezultatul este o creştere semnificativă a performanţelor dinamice şi a autonomiei de funcţionare în modul de condus pur electric.
Cele două modele poartă inscripţiile „Coupé” sau „Roadster” pe montanţii C ca element de diferenţiere. Lista de culori pentru finisarea exteriorului include acum noile nuanţe metalizate E-Copper şi Donington Gray (culorile din fotografiile de prezentare din acest articol – n.r.).
Când este deschis, acoperişul larg al BMW i8 Roadster se retrage complet în partea din spate. Un mecanism unic permite ca soft topul să fie pliat într-un pachet compact şi să fie depozitat într-o poziţie perpendiculară, creând în jur de 100 de litri de spaţiu suplimentar de stocare în spatele scaunelor.
Acoperişul electric se deschide şi se închide foarte silenţios în 15 secunde, proces care poate fi iniţiat în timpul călătoriei cu o viteză de până la 50 km/h, spune BMW. Coborârea acoperişului ridică luneta cu aproximativ 30 mm, într-o poziţie de confort unde poate servi drept paravânt.
Deschiderea uşilor de la Coupe a fost păstrată şi pentru modelul Roadster. Soluţiile de design ultrauşor utilizate pentru modelele BMW i au fost adaptate la specificaţiile BMW i8 Roadster. Modelul decapotabil cu două locuri dispune de uşi tip „gullwing” fără ramă, cu structură din CFRP, cu panourile de exterior din aluminiu, în timp ce cadrul parbrizului este realizat în întregime din CFRP. Acest material high-tech foarte rezistent este ideal pentru a oferi o rigiditate excepţională, maximizând protecţia pasagerilor chiar şi în cazul răsturnării.
De asemenea, CFRP este utilizat pentru fabricarea pragurilor laterale cu secţiune transversală foarte mare. Suporturile şi panourile suplimentare din punţile faţă şi spate contribuie şi ele la maximizarea rigidităţii caroseriei. Masa proprie a noului BMW i8 Roadster este de 1.595 kg, ceea ce înseamnă că surplusul de masă cauzat de design faţă de Coupé este limitat la aproximativ 60 kg, o diferență remarcabil de mică pentru un automobil decapotabil.
Versiunea actualizată a bateriei litiu-ion dezvoltată pentru BMW i8 este plasată central, în zona tunelului median. Capacitatea celulelor a crescut de la 20 la 34 Ah, iar capacitatea energetică brută de la 7,1 la 11,6 kWh (utilizabil net: 9,4 kWh). Toate acestea înseamnă că motorul electric are mai multă energie la dispoziţie. Configuraţia celulelor permite o creştere a puterii maxime de 9 kW/12 CP, la 105 kW/143 CP, ceea ce înseamnă că sprinturile în regim exclusiv electric se realizează într-un mod şi mai dinamic.
În modul standard de condus, noile BMW i8 Coupé şi BMW i8 Roadster pot fi conduse exclusiv cu ajutorul motorului electric – de la demaraj până la o viteză de 105 km/h, faţă de 70 km/h cât era posibil la BMW i8 Coupé înainte de facelift.
Motorul termic este acţionat doar la viteze mai mari, sau când conducătorul accelerează brusc, şi este oprit din nou mult mai frecvent atunci când se menţine un stil de condus constant. Apăsarea butonului eDrive permite ambelor modele să se deplaseze cu viteze de până la 120 km/h în regim pur electric. Autonomia electrică a noului BMW i8 Coupé în ciclul de testare NEDC a crescut la 55 km, iar noul BMW i8 Roadster dispune de o autonomie de 53 km.
Motorul cu combustie internă a fost supus unei optimizări suplimentare pentru a fi gata pentru noile BMW i8 Coupé şi BMW i8 Roadster. Propulsorul cu trei cilindri oferă o puterea maximă de 170 kW/231 CP, la o capacitate cilindrică de doar 1,5 litri, împreună cu un cuplu maxim de 320 Nm. Prin aceasta, motorul generează o acustică şi mai sportivă. Un filtru de particule asigură un control şi mai bun al emisiilor.
Puterea totală a sistemului, produsă de combinaţia dintre motorul electric şi cel termic, este acum de 275 kW/374 CP.
Noul BMW i8 Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde, în timp ce noul BMW i8 Roadster are nevoie de 4,6 secunde pentru realizarea sprintului. Ambele modele au viteza maximă limitată electronic la 250 km/h.
Consumul mediu de combustibil, calculat în ciclul de testare UE pentru automobile plug-in hybrid, este de 1,9 l/100 km pentru BMW i8 Coupé, respectiv de 2,1 l/100 km pentru BMW i8 Roadster, plus 14,0 kWh/100 km, respectiv 14,5 kWh/100 km de energie electrică. Emisiile CO2 pe benzină sunt de 42g/km pentru BMW i8 Coupé şi de 46 g/km pentru BMW i8 Roadster. Merită reținut faptul că aceste măsurători iau în calcul primii 100 km, când bateria este încărcată. După ce energia din baterie este epuizată, atunci evident că va crește și consumul. Așadar, oricare dintre aceste două modele vor consuma mai mult după epuizarea energiei din baterie.
Dintr-o experiență anterioară cu BMW i8 Coupé vă putem spune că media de consum real (când bateria este descărcată) poate varia între 8 și 11 l/100 km, în funcție de configurația drumului și stilul de condus.
Puterea motorului electric este transferată către roţile faţă, iar cea a motorului termic către roţile spate, rezultând un sistem de tracţiune integrală specific propulsiei hibride, care este controlată inteligent. În modul hibrid, motorul electric oferă o creştere a puterii pentru a asista motorul termic atunci când conducătorul auto accelerează brusc. De asemenea, este capabil să recupereze energia şi să alimenteze bateria de înaltă tensiune în timpul frânei de motor şi la frânare. De asemenea un al doilea motor electric, cu funcţie de generator şi starter al motorului termic, poate genera o rezervă suplimentară de energie electrică, asigurând astfel că mereu există suficientă energie pentru sistemul de propulsie electrică ale noilor BMW i8 Coupé şi BMW i8 Roadster.
Când este activată funcţia de orientare pe traseu a sistemului de navigaţie, gestiunea inteligentă a energiei se asigură că motorul electric este utilizat cât mai mult şi mai eficient posibil. Sistemul analizează traseul în întregime şi managementul inteligent al sistemului de propulsie, alături de funcţiile de recuperare/generare de energie, asigură o funcţionare optimă în regim electric, în special pe secţiunile de viteză redusă ale călătoriei.
Reglajul specific al suspensiei şi sistemelor de amortizare, caracteristicile de direcţie special configurate, setarea mai fermă a stabilizării barelor antiruliu şi modificarea direcţionată a parametrilor DSC garantează că noul BMW i8 Roadster păstrează toate calităţile de manevrabilitate şi performanţe specifice automobilului sport plug-in hybrid din care derivă.
Dynamic Damper Control este inclus standard la ambele modele. Jantele de 20 de ţoli, din aliaj uşor, care echipează noul BMW i8 Roadster, au o construcţie ultrauşoară, iar fiecare este mai uşoară cu aproximativ un kilogram faţă de cea mai uşoară jantă disponibilă anterior la BMW i8 Coupé.
Ambele modele dispun în echiparea standard de decoraţiuni interioare Carpo, care cuprind tapiţerie integrală cu piele în Ivory White pentru Coupé şi Ivory White/Black pentru Roadster. Pe lângă decoraţiunea interioară Halo, lista de accesorii opţionale include şi o nouă decoraţiune interioară Accaro, cu o schemă coloristică Amido/E-Copper.
De asemenea, specificaţiile standard includ dotări precum volan sport îmbrăcat în piele, cu butoane multifuncţionale şi padele de schimbare a vitezelor, scaune reglabile electric şi încălzite, afişare multifuncţională a instrumentelor, Driving Assistant, care include Surround View, BMW Display Key şi sistem de navigaţie Professional.
Meniul principal din Control Display este prezentat acum sub formă de panouri orizontale cu un mod live (mod de afișare lansat inițial pe noul BMW Seria 7, în 2016).
Echipamentele opţionale disponibile includ BMW Head-Up Display specific modelului, BMW Laserlight cu funcţie antiorbire, cu BMW Selective Beam, şi avertizare acustică pentru pietoni.