Euro NCAP – organismul european independent de certificare a siguranței automobilelor – a dat publicității rezultatele obținute de zece noi modele, printre care și noile generații ale SUV-urilor Porsche Cayenne și BMW X3, care au obținut 5 stele din 5 posibile. Alte șapte noi modele au obținut 5 stele din 5 posibile: Honda Civic (reevaluare), Jaguar E-PACE, Mercedes-Benz Clasa X, DS 7 Crossback, Subaru XV, Subaru Impreza și Audi A4 / A5. Singura mașină din acest lot de evaluare care s-a oprit la 3 stele din 5 este modelul Citroën E-MEHARI. Iată cum s-a descurcat fiecare dintre cele zece mașini.
Porsche Cayenne
BMW X3
Honda Civic
Jaguar E-PACE
Mercedes-Benz Clasa X
DS 7 Crossback
Citroën E-MEHARI
Subaru XV
Subaru Impreza
Audi A4 / A5
Euro NCAP estimează că 78.000 de vieți au fost salvate din 1997 și până în prezent. În tot acest interval au fost distruse în scop experimental 1.800 de mașini, teste ce au presupus costuri de 160 milioane euro în 20 de ani (fară a include costul mașinilor).
Pe site-ul Euro NCAP sunt circa 630 de mașini evaluate din punctul de vedere al sigurantei rutiere. Diferența dintre numărul total de mașini distruse (1.800) și numărul de rezultate (630) rezidă din faptul că mașinile sunt supuse și unui test de impact lateral și, mai nou, la două teste de impact frontal, unul defazat cu obstacol deformabil (simularea impactului cu o altă mașină) și unul frontal cu obstacol nedeformabil (zid). Cu alte cuvinte, inițial se folosea o singură mașină pentru un test, acum sunt folosite (distruse) trei mașini pentru un rezultat elocvent.
Un calcul simplu, din datele de până aici, arată ca s-a cheltuit puțin peste 2.000 euro pentru salvarea unei vieți (160 milioane euro / 78.000 vieți = 2.051 euro).
La 20 de ani de la înființarea Euro NCAP 9 din 10 mașini comercializate în Europa sunt testate de Euro NCAP, clienții putând evalua obiectiv și siguranța mașinilor pe care le au pe lista de cumpărături.
Primele rezultate Euro NCAP au fost anunțate în data de 4 februarie 1997. In testele de la acea vreme, Rover 100 obținea o singură stea (din 5), iar Fiat Punto, Nissan Micra, Opel Corsa și Renault Clio aveau 2 stele din 5. În prezent majoritatea mașinilor obțin 4 sau 5 stele la testele Euro NCAP, mai sunt și unele cu trei stele și foarte rar mașini cu 2 stele.