Acasa Saloane Auto VIDEO: Prim contact Volkswagen T-Roc si cu evolutia conceptului I.D. CROZZ, care va deveni primul SUV electric Volkswagen

VIDEO: Prim contact Volkswagen T-Roc si cu evolutia conceptului I.D. CROZZ, care va deveni primul SUV electric Volkswagen

de Adrian Mitrea

Volkswagen T-Roc intra din acest an in disputatul segment al SUV-urilor de segment B, urmand sa aiba un pret orientativ de pornire de sub 20.000 euro cu TVA. Cu premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt (12-24 septembrie), T-Roc devine al patrulea SUV din gama Volkswagen, iar planurile de viitor indica si SUV-uri electrice ale marcii germane, asa cum sugereaza conceptul I.D. CROZZ, prezentat la Frankfurt intr-o forma ceva mai aproape de productie. Iata o prezentare video a acestor noutati, plus altele, realizata de la standul Volkswagen de la Salonul Auto de la Frankfurt.

Cel putin la fel de important ca masinile ori conceptele este mesajul dat de Volkswagen in directia electrificarii gamei: investitii de 20 miliarde euro si versiuni electrice pentru toate cele 300 de modele auto ale Volkswagen Group. Pana in 2025 doar marca Volkswagen va avea o gama formata din 23 de masini pur-electrice. La nivel de Volkswagen Group vor fi 80 de modele pur-electrice in 2025.

Revenind la T-Roc, el are la baza platforma modulara MQB a Volkswagen Group si poate avea fie tractiune fata, fie tractiune integrala, iar portbagajul are un volum de 445 litri. Spaterele locurilor din spate sunt rabatabile fractionat (60:40) si spatiul cargo poate fi crescut la 1.290 litri.

Caroseria poate avea finisaj in doua nuante, avand o culoare de baza si acoperis contrastant.

Versiunea de baza a lui T-Roc include sisteme de inalta tehnologie, cum ar fi monitorizarea zonei din fata masinii (cu sistemul de franare de urgenta in zona urbana si monitorizarea pietonilor; sistemul automat de franare post-coliziune) si sistemul de asistare la pastrarea benzii de circulatie (Lane Assist). Dotari precum aerul conditionat, sistemul de infotainment Color Composition si luminile de zi cu LED-uri integrate in bara de protectie vin standard.

SUV-ul poate fi optional configurat cu inca zece sisteme de asistenta pentru soferi.

„Ne asteptam ca acest segment al SUV-urilor sa creasca multi ani de acum incolo. In urmatorii zece ani se preconizeaza o crestere de 50% a vanzarilor de SUV-uri, in special in segmentele B si C. (…) Cu alte cuvinte, lumea vrea SUV-uri si, sunt convins, multe dintre ele vor purta logo-ul Volkswagen”, a declarat Diess.

El a precizat ca, in doar un an de la lansarea noii generatii, Tiguan si-a gasit peste 400.000 clienti.

„Vom avea 19 SUV-uri in gama, iar ele vor reprezenta 40% din vanzarile noastre”, a punctat Diess. Unul dintre acestea va fi electric, dupa cum anticipeaza conceptul I.D. CROZZ.

Conceptul acesta de SUV pur-electric cu forma de coupe are propulsie pur-electrica, cu o putere totala a sistemului de 225 kW (305 CP) si autonomie de pana la 500 km NEDC (real probabil vreo 350 km). Viteza maxima anuntata este de 180 km/h. Masina este capabila si de condus autonom, avand tehnologie I.D. Pilot (numele dat de Volkswagen capacitatii masinii de a se conduce singura).

„Am priceput mesajul. Oamenii vor vehicule curate”, a spus pentru BBC seful Volkswagen Group, Matthias Mueller, omul care a preluat sefia companiei cand a izbucnit uriasul scandal DieselGate al emisiilor poluante. Planul se numeste Roadmap E si este prezentat de companie ca fiind cel mai complet din toata industria auto.

Volkswagen promite ca in jurul anului 2020 va scoate pe piata o compacta de dimensiunile lui Golf si o autonomie de aproximativ 600 km NEDC (circa 450 km real). Cel mai probabil este vorba despre transformarea in model de serie a conceptului I.D. (conceptul alb din prezentarea noastra).

Grupul a anuntat si ca va cumpara baterii de peste 50 miliarde euro pentru masinile electrice.

Noul Volkswagen Polo a fost si el prezentat pentru prima data la un salon auto, desi fusese anterior dezvaluit in evenimente mai restranse, iar ca premiera mondiala a fost pastrata versiunea sport, Polo GTI. Noul Volkswagen Polo GTI dezvolta 200 CP si este al doilea membru al gamei GTI, dupa Golf. Din 2018 va fi lansat si up! GTI (115 CP).

6 comentarii

Banel 20 septembrie 2017 - 11:21

Planuri peste planuri dar pe sosea…doar e-golf…dar si p-ala, zici ca le e rusine sa-l promoveze.

Reply
Adrian Mitrea 20 septembrie 2017 - 11:27

Si e-up!.
In plus, tocmai s-a terminat la Baneasa cel mai mare eveniment pentru masini electrice organizat de oricare marca prezenta in Romania. Si a fost facut de Volkswagen.
Informatii exista peste tot. Si inca e gratis pe net. Ce alegi sa vezi din ce primesti este o chestiune care tine strict de cum e construit fiecare.
Iar noi, romanii, sunt lideri la hatereala. Din pacate.

Reply
Andy 20 septembrie 2017 - 13:27

In sfarsit un VW funky (T-Roc) care e si personalizabil atat la exterior cat si la interior.

Am vazut deja filme pe diverse canale youtube si bloggerii se plangeau ca foloseste insa 100% materiale tari in cazul bordului (o noutate pentru VW in ultimii ani pentru ca ne obisnuise cu materiale moi si gumoase cam peste tot). Se pare ca efectele Dieselgate devin palpabile si costurile nu-s scazute doar prin partile pe care clientul nu le percepe direct…

Reply
Adrian Mitrea 20 septembrie 2017 - 13:51

Adevarat. Mai multe masini din acest segment au bordul tare si fetele de usi, nu doar T-Roc. Este cumva o limitare a segmentului B din care face parte… Daca-i pui si materiale „soft touch” creste pretul si masina devine neatractiva. Cam asta e dilema/enigma.

Reply
Andy 20 septembrie 2017 - 16:13

Da, problema e ca T-Roc afiseaza niste preturi de start de la 20.000 euro in Germania (probabil pe la 17-18.000 in Romania), ceea ce-l situeaza pe acelasi palier de preturi cu suv-uri de segment C gen Qashqai, Kadjar sau chiar cu suv-uri de segment B gen HR-V care au destule materiale moi pe bord. Repet, e vorba de bani si VW intotdeauna a cerut mai mult pe modele pentru ca a oferit mai mult mai ales in zonele palpabile daca ne referim la interioare. De aici pare un pic ciudata abordarea lor si singura explicatie pare scaderea costurilor.

Reply
miki 21 septembrie 2017 - 08:22

Eu, ca adept al Golfului, nu inteleg unde este ipocrizia. La producatorii de auto care au tot stimulat vinzarea de SUV-uri, fie ele mai mari sau mai mici, ori la consumatorul de rind care desi spune ca vrea sa treaca pe economic, rentabil, electric,etc, totusi cumpara mai multe „tancuri”, fie ele si electrice (pe viitor) ca tot consum si poluare inseamna (daca „plimbam” 2-2,5 tone de fier pentru o persoana), doar ca o mutam in afara orasului, aglomeratie si altele. Ca una e sa ai un e-golf, Up-VW si alta un camion electric invirtindu-se prin centrul orasului…

Reply

Lasa un comentariu