Acasa Curiozitati Saloanele auto sunt tot mai putin interesante pentru marcile auto. De ce de la Frankfurt vor lipsi noua brand-uri

Saloanele auto sunt tot mai putin interesante pentru marcile auto. De ce de la Frankfurt vor lipsi noua brand-uri

de Vlad Barza

De la Salonul Auto de la Frankfurt (14-24 septembrie) vor lipsi noua marci ale caror vanzari totale reprezinta o cincime din masinile noi care se vand in Europa. Daca pana acum 2-3 ani rar o marca mare lipsea de la Geneva, Paris sau Frankfurt, in prezent tot mai multe marci considera ca nu are rost sa investeasca milioane de euro in standuri la celebrele saloane auto. Marcile aleg evenimentele proprii separate sau unele mult mai dinamice.

Cele noua marci care vor lipsi de la Salonul Auto de la Frankfurt, in septembrie, sunt Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot si Volvo. Vanzarile cumulate ale acestor marci reprezinta 20% din masinile noi care se vand anual in Europa.

Ceea ce pana acum 2-3 ani parea de neconceput acum se intampla tot mai des. Marile companii nu mai vad un castig prin participarea la cele mai mari saloane auto europene fiindca bugetele cheltuite acolo nu se reflecta pe masura in vanzari. In plus, tot mai multi clienti aleg ce masina sa isi cumpere dupa ce se documenteaza online.

Pentru un stand mare costurile de participare sunt de ordinul milioanelor de euro, dar totalul poate fi si de peste 10 milioane euro pentru marcile germane care la Salonul Auto de la Frankfurt au standuri uriase – practic cladiri separate.

Marile companii prefera sa faca evenimente separate, inainte de salon, mizand pe faptul ca vor obtine acoperire media mare. Alte branduri prefera sa investeasca in prezenta la evenimente mai spectaculoase, mai dinamice, cum ar fi Festivalul Vitezei de la Goodwood, unde participa masini de curse si piloti cunoscuti si impactul pe retelele sociale este mare. De exemplu surse din interiorul Renault spun ca compania a cheltuit peste un milion de lire pentru a participa la acest festival.

Sursa: Automotive News

5 comentarii

Vlad 15 august 2017 - 14:18

Prostii

Reply
roman 15 august 2017 - 14:51

ma dor ochii doar cand citesc titlul, mai departe nu ma risc. dar ti-ai luat clicku, a functionat.

Reply
grunespferd 16 august 2017 - 01:19

Bunicel articolul, desi cam repezit, pentru online e destul. Argumentele putin nedospite. Un aspect esential e neglijat: saloanele auto se fac si pentru publicul larg, insa adevaratul public tinta sunt jurnalistii de specialitate. Parerea mea, saloanele auto nu vor disparea niciodata. Oamenii trebuie sa se intalneasca fata in fata. Astea sunt ocazii in care prezinti live un produs nou, o strategie noua etc si stai de vorba cu jurnalistii, cu concurenta, cu potentialii cumparatori, chiar si cu gura casca. Esential insa ce ai tu de aratat o faci publicului cel mai relevant pentru tine: jurnalistii de specialitate.
Acum cateva marci s-au bosumflat pe producatorii germani si nu mai vin la IAA. Ce drama! O sa le treaca…

Reply
Itsme 16 august 2017 - 14:50

Legat de comentatorii de servici:
Eu tot nu inteleg cum reusesc sa comenteze la articolele de pe site-ul asta numa doctori in automotive. Si in jurnalism automotive. Articolul e ok. Spune ceva clar, cu subiect si predicat. Titlul nu e click-bait, ce scrie in titlu e si in articol, doar putin mai detaliat.

Legat de continutul articolului:
Personal sunt un pic nostalgic, pentru ca ma obisnuisem cu saloanele auto si cu gramada de modele ce se lansau la fiecare salon auto mare. Dar asta e, cand toti alearga dupa cifre si crestere continua, e normal sa incepi sa si tai costuri ca sa creasca profitul.. ca de, uneori chiar nu mai ai loc de crescut. Dar de spalat ochii ni putem spala si al evenimente separate, dupa care ne intoarcem la masinile noastre second hand. :))

Reply
Calin 23 august 2017 - 14:55

Daca tinem seama ca Fiat, Alfa Romeo si Jeep sunt produse de aceeasi companie, la fel Infiniti si Nissan, respectiv DS si Peugeot, totalul de 9 marci reprezinta doar vreo cinci companii – si nici una din ele nu are o cota semnificativa pe piata germana (care e feroce nationalista).
Cheltuieli mari cu beneficii mici… probabil o decizie de bun simt.

Reply

Lasa un comentariu