Parcul auto mondial de vehicule electrice a depasit doua milioane de unitati la finalul anului trecut si estimarile arata ca in 2025 vor fi cel putin 40 de milioane, arata un raport al Agentiei Internationale pentru Energie. Anul trecut China a fost, de departe, cea mai mare piata, cu peste 300.000 de unitati, iar SUA au depasit 150.000 de unitati. 95% dintre masinile electrice vandute in lume sunt concentrate intr-un numar mic de tari: doar zece.
In 2015 parcul auto mondial format din vehicule electrice (atat cele 100% electrice, cat si plug-in hybrid) a depasit pragul de un milion, iar anul trecut a fost depasit pragul de doua milioane, arata raportul International Energy Agency (IEA). Cele mai multe vehicule sunt in China, 640.000, iar in SUA sunt aproximativ 560.000 unitati.
Estimarile sunt ca in 2020 vor fi cel putin noua milioane de vehicule in circulatie si cel mult 20 milioane, in timp ce pentru 2025 variatia intre cele mai pesimiste prognoze si cele mai optimiste este uriasa: intre 40 si 70 milioane masini. Masinile electrice au o pondere extrem de redusa, adica doar a 500-a parte din parcul auto mondial (0,2%).
Piata masinilor electrice este concentrata intr-un numar foarte mic de tari, mai exact se vand 95% in numai zece tari: China, SUA, Japonia, Canada, Norvegia, Marea Britanie, Franta, Germania, Olanda si Suedia.
In China s-au vandut peste 330.000 de vehicule electrice anul trecut, in SUA s-au vandut aproape 160.000, iar in Norvegia, 50.000.
4 comentarii
Raportul este un pic mai detaliat:
https://www.iea.org/publications/freepublications/publication/GlobalEVOutlook2017.pdf
Problema este ca masina electrica nu rezolva problema traficului. Exista scutere electrice si tot felul de trotinete care sunt mai accesibile si care nu ocupa la fel de mult spatiu ca o masina. Eu zic ca acolo va fi adevarata revolutie.
Depinde- există un proiect european care permite vehiculelor electrice robotizate să se cupleze wireless într-un fel de tren. Circulația în acest stil nu ar mai necesita semafoarele clasice, ci doar pentru pietoni. Dar în principiu aveți dreptate.
si masinile monoloc avind in vedere ca gradul de ocupare a masinilor a ajuns la 1.2 in timpul saptaminii !