Acasa Renault Cum vede Renault viitorul vehiculelor electrice si de ce crede compania ca acestea castiga teren in lupta cu masinile pe benzina si motorina

Cum vede Renault viitorul vehiculelor electrice si de ce crede compania ca acestea castiga teren in lupta cu masinile pe benzina si motorina

de Vlad Barza

Renault Zoe (sursa -Renault)

Renault are cel mai vandut model 100% electric din Europa, Zoe, acesta fiind pentru companie o prioritate, alaturi de vehiculele utilitare electrice care reprezinta solutia cea mai buna pentru a intra in centrul oraselor care taxeaza masinile pe benzina si motorina. Gilles Normand, directorul pe vehicule electrice la Renault, a vorbit la Salonul Auto de la Geneva (9-19 martie) despre cum vede evolutia masinilor electrice si cum „balanta” va inclina spre ele, in detrimentul diesel-urilor si a celor pe benzina.

Anul trecut s-au vandut in Europa peste 97.000 de masini 100% electrice, pe piata existand aproape 20 de modele. Cel mai vandut a fost Renault Zoe, urmat de Nissan Leaf, Tesla Model S si BMW i3. Renault a vandut pste 27.000 de masini din cele 97.000 (peste 6.000 unitati fiind modelele Twizy si Kangoo Z.E.).

Renault Zoe se vinde de la final de 2012 si si-a gasit peste 50.000 de  cumparatori si, daca la inceput autonomia medie era de 150 km, in octombrie 2016 a fost lansata o evolutie a modelului la care autonomia medie promisa este de 300 km. Comenzile au crescut de atunci cu 50%, spune Gilles Normand, director pentru vehicule electrice la Renault.

Cu cat scade autonomia Zoe daca rulezi pe frig sau conduci agresiv? In oras autonomia maxima este 300 km, iar daca rulezi pe autostrada sau pe vreme rece (de sub 0 grade), autonomia este de 200 km, spune oficialul.

AICI poti citi si testul de iarna realizat de 0-100.ro cu o masina electrica.

Normand a spus, intr-o discutie cu presa la Geneva, ca aceasta noua versiune nu se mai adreseaza doar asa-numititor early-adopters, oamenii care vor sa aiba cele mai noi tehnologii, ci unui publc mult mai larg si celor care conduc zilnic pe distante mici.

Vehiculele electrice devin tot mai importante pentru Renault si fiindca diesel-urile scad, mai ales dupa scandalul Volkswagen. Toti producatorii trebuie sa reduca emisiile de CO2 si dieselul era ideal pentru asta, insa are un mare minus: emisiile de particule poluante. Si acelea trebuie reduse pentru a fi respectate noile reguli, iar masinile 100% electrice sunt singurele care corespund, spune directorul Renault.

Gilles Normand mentioneaza ca hibridele, care in cele mai multe piete fac volume mai mari decat electricele, reprezinta o tehnologie de tranzitie si da exemplu Norvegia si Olanda care ofera subventii record pentru masinile 100% electrice si le-au micsorat pe cele pentru hibridele incarcabile la priza, masini care au emisii poluante.

Ar vrea Renault sa lanseze un vehicul electric de clasa mini, un fel de Twingo?

Normand spune ca aici este o chestiune de prioritati, iar Renault are doua: Zoe si vehiculele comerciale. Zoe este un model cunoscut si a fost imbunatatit, iar in segmentul vehiculelor comerciale Renault se pricepe si exista cerere de utilitare electrice. Asta fiindca in multe orase diesel-urle, dar si masinile pe benzina, platesc taxe pentru a intra, iar cele electrice sunt scutite, astfel ca in Londra – spre exemplu – curierii sau diversele companii care fac livrari pot intra gratuit in centrul orasului cu un vehicul 100% electric.

In cativa ani costurile de operare ale unei masini electrice vor scadea la nivelul unei masini cu motor conventional. Daca acum costurile cu bateria sunt de 200-300 dolari/kWh, in cativa ani pot scadea la 100 dolari. In plus, vor exista tot mai multe modele si companiile vor investi mult, astfel ca vor deveni tot mai ieftine fiindca vor exista tot mai multi furnizori si componente tot mai ieftine. In acelasi timp, spune oficialul Renault, vor creste costurile de exploatare pentru masinile cu motor cu combustie interna, mai ales ca taxele vor fi tot mai mari si vor exista tot mai multe interdictii legate de varsta masinii.

Renault are trei vehicule electrice in gama europeana: Twizy, Zoe si Kangoo ZE, spre final de an urmand sa fie lansat un alt model utilitar, Master ZE. La Salonul Auto de la Geneva compania a prezentat un concept super-sportiv de Zoe care poate ajunge in 3,2 secunde la 100 km/h.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2017

Lasa un comentariu