Acasa Citroen Peugeot Citroen ar vrea ca Opel sa ramana marca germana daca discutata preluare chiar se va produce

Peugeot Citroen ar vrea ca Opel sa ramana marca germana daca discutata preluare chiar se va produce

de Vlad Barza

Citroen C-Aircross Concept (sursa - Citroen)

Opel va ramane o marca germana si o buna parte din structura de management ar putea fi pastrata chiar daca PSA Peugeot Citroen va prelua operatiunile GM Europe, spun surse citate de Reuters. Informatia vine in contextul in care autoritatile germane s-au aratat furioase ca au aflat din presa de intentiile PSA si marea ingrijorare se refera la numarul de oameni ce ar putea fi concediati in Germania. Cele mai pesimiste scenarii sunt ca PSA vrea sa cumpere Opel pentru a elimina un rival de pe piata.


Cele mai noi cifre de vanzari la nivelul UE arata ca cele trei marci implicate in tranzactie: Peugeot, Citroen si Opel, au cele mai mici cresteri de vanzari in ianuarie, pe o piata care a avansat cu 10%. Astfel, vanzarile PSA au crescut cu 6,5% in UE, iar cele ale Opel Group cu 5,3%, spre comparatie la Volkswagen si Renault cresterea fiind de 10%.

Sefii PSA si Opel au demarat miercuri o serie de intalniri prin care incearca sa linisteasca inalti oficiali din Germania. Daca in Franta PSA are un angajament clar de a pastra locurile de munca, marea intrebare este legata de uzinele germane ale Opel la care lucreaza 19.000 de oameni.

Luni, 13 februarie, premierul francez, Bernard Cazeneuve, s-a intalnit cu cancelarul german Angela Merkel, insa nu a pomenit absolut nimic despre discutiile avansate dintre PSA si Opel, tacere interpretata ca fiind o tradare de catre unele publicatii germane.

Reuters scrie ca seful PSA Carlos Tavares ar vrea in curand sa se intalneasca cu cancelarul Merkel si cu reprezentantii muncitorilor de la Opel. Tavares ar vrea sa pastreze Opel ca marca germana si ar putea sa nu schimbe radical conducerea care s-a dovedit eficienta in ultimii ani.

Tavares se va angaja sa „mentina Opel ca si companie germana in deplina concordanta cu legile germane ale muncii” El va prezenta fuziunea ca fiind „o alianta intre un constructor auto francez si unul german”.

Este clar insa ca fuziunea se va „lasa” cu diminuari de efective,  deoarece ambele companii au probleme in piata, iar Opel produce la sub 60% din capacitate, in timp ce PSA si-a vazut cota de piata scazand cu peste trei puncte procentuale in sase ani.

Surse: Bloomberg, Automotive News

Lasa un comentariu