Majoritatea marcilor auto britanice au avut un an 2016 excelent din punctul de vedere al vanzarilor, Land Rover fiind cel mai bine vandut brand auto britanic in lume, urmat de MINI. Si marcile de lux Bentley si Rolls-Royce au avut cresteri semnificative anul trecut.
Land Rover (incluzand aici si vanzarile Range Rover) a livrat 434.582 automobile in 2016 (+7,8%), semn ca marca britanica si-a gasit calea sub umbrela indienilor de la Tata Motors. Gama de modele s-a diversificat in ultimii ani si calitatea a fost imbunatatita.
Urmeaza apoi MINI – marca a BMW Group ce are o gama de masini mai accesibile decat Land Rover. Au fost vandute 360.233 automobile MINI in toata lumea in 2016 (+6,4%). Livrarile MINI au crescut in principal datorita introducerii in gama a unei versiuni cu cinci usi a celui mai cunoscut model MINI – hatchback-ul. Pe de alta parte, modele de nisa precum MINI Roadster si MINI Coupe au iesit din productie.
Jaguar, marca britanica aflata si ea sub tutela indienilor de la Tata Motors, a livrat 148.730 unitati in 2016 (+77%), avand o crestere fantastica fata de anul anterior multumita SUV-ului Jaguar F-Pace (45.973 unitati) si berlinei Jaguar XE (44.096 unitati). Cel mai bine vandut model Jaguar in 2016 a fost F-Pace. SUV-ul a devenit cel mai bine vandut model Jaguar din primul an in care a fost pus in vanzare.
Dintre marcile de lux, Bentley are cele mai mari volume. Bentley a comercializat 11.023 masini in 2016 (+9,1%). Acesta este un record absolut de vanzari pentru aceasta marca. Este de asteptat ca vanzarile sa creasca substantial in continuare gratie lansarii SUV-ului Bentayga.
Rolls-Royce, marca a BMW Group, a livrat 4.011 unitati (+5,9%), marca aflandu-se in continuare sub maximul sau istoric (4.063 unitati) inregistrat in 2014. Oricum, la Rolls-Royce si Bentley conteaza foarte putin volumele, mai importanta fiind imaginea exclusivista si luxul.
McLaren a avut un an 2016 excelent, cu 3.286 masini vandute, dublandu-si practic vanzarile fata de 2015. Cresterea de 98,6% a McLaren vine dupa ce, in 2013, marca sport de lux a reintrat pe profit si a avut cresteri in fiecare an de atunci incoace.
Au ramas marcile Aston Martin, Lotus si MG care prin traditie au volume foarte mici si nu comunica in mod constant rezultatele de vanzari. Aceste marci au inca un management fragil si nu sunt bine puse la punct din punct de vedere comercial si al comunicarii (fapt pentru care cifre precum vanzarile nu sunt anuntate – n.r.).