BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company si Volkswagen Group cu Audi si Porsche au batut palma pentru a infiita o societate mixta pentru crearea de statii de incarcare ultra-rapide si de mare putere, de-a lungul celor mai mari autostrazi din Europa. Sunt in plan circa 400 de statii de 350 kW.
Prin numarul relativ mare de statii care vor fi instalate se creeaza un fel de „autostrada electrica”, iar puterea foarte mare instalata (350 kW) va permite incarcarea masinilor in cateva minute sau cel mult zeci de minute – deci clar mult mai rapid fata de standardele actuale.
„Societatea mixta isi propune sa instaleze un lant de surse de incarcare de curent continuu pentru automobilele electrice (Battery Electric Vehicles), care cuprinde rute lungi din Europa. Sursele de energie electrica de pana la 350 kW vor reduce semnificativ timpul de incarcare fata de sistemele disponibile in prezent/ Planurile presupun construirea a 400 de statii de incarcare foarte rapida in Europa. Reteaua se bazeaza pe standardul Combined Charging System (CCS), care utilizeaza un conector compatibil cu cele mai multe masini electrice actuale si viitoare. Colaborarea fara precedent a constructorilor auto va forma o retea de incarcare ce functioneaza indiferent de brandul auto”, au anuntat companiile implicate in proiect.
Obiectivul este acela de a permite calatorii pe distante lungi pentru conducatorii de automobile electrice (BEV).
„Acesta este un pas important pentru a facilita adoptarea masinilor electrice pe scara larga”, sustin semnatarii protocolului.
Cele mai puternice statii de reincarcare din Romania, spre exemplu, au putere 50 kW si permit incarcarea completa a bateriei unui BMW i3, spre exemplu, in mai putin de o ora (pentru autonomie reala in jurul a 200-230 km).
Date fiind grupurile auto implicate, marcile acoperite sunt: BMW, MINI, Rolls-Royce, Mercedes-Benz, smart, Ford, Audi, Porsche. Iar din cadrul Volkswagen Group, cand va veni vremea, cu siguranta toate marcile concernului vor avea acelasi standard.
„Statiile de incarcare ultra-rapide si de mare putere vor avea pana la 350 kW, fiind mult mai rapide decat cea mai puternica statie de incarcare din prezent. Conform planului, constructia statiilor va incepe in 2017. Tinta este construirea a aproximativ 400 de astfel de puncte de incarcare in Europa. Pana in 2020, clientii vor avea acces la sute de puncte de incarcare de mare putere. Scopul este de a permite calatoriile pe distante lungi – cu ajutorul retelei deschise de statii de incarcare, plasate de-a lungul autostrazilor si arterelor importante – ceea ce nu a fost posibil pentru majoritatea conducatorilor de automobile electrice (BEV) pana in prezent. Aceasta solutie ar urma sa permita sistemului de incarcare cu energie electrica sa devina la fel de simplu ca alimentarea cu combustibil de la benzinariile clasice”, spun companiile auto.
Reteaua se va baza pe tehnologia standard Combined Charging System (CCS). Infrastructura de incarcare planificata se extinde de la standardul tehnic existent de incarcare pentru curent continuu si alternativ catre urmatorul nivel al capacitatii de incarcare rapida cu curent continuu, de pana la 350 kW. Masinile electrice care sunt compatibile cu puterea maxima a statiilor de incarcare se pot reincarca, indiferent de marca, in mult mai putin timp decat in prezent. Reteaua este proiectata pentru a deservi toate automobilele echipate cu CCS, facilitand astfel adoptarea masinilor electrice (BEV) in Europa.
Infiintarea societatii mixte este conditionata de implementarea acordurilor finale si de reglementarile cu privire la fuziuni din diferite jurisdictii. Societatea mixta este deschisa si la colaborari cu parteneri regionali.