Asteptarile clientilor marcii Dacia au crescut constant, la fel si calitatea masinilor si complexitatea echipamentelor oferite, iar acum s-a ajuns in punctul in care doar robotizarea anumitor operatiuni mai poate creste si mai mult nivelul calitatii masinilor, spune Yves Caracatzanis, directorul general executiv (CEO) al Grup Renault Romania. Clientii cer o vopsea de mai buna calitate si lufturi mai mici intre diversele componente ale caroseriei, a precizeaza oficialul.
„Care sunt cererile clientilor? Cererile clientilor evolueaza. Asa ca asteptarile lor in privinta calitatii cresc. Cer, spre exemplu, o vopsea de calitate mai buna si lufturi tot mai mici la imbinarile dintre elemente. Suntem la un nivel de automatizare de 5% si pentru a fi competitivi si a ne conforma asteptarilor clientilor, automatizarea este obligatorie daca vrem sa crestem calitatea. Chiar daca avem profesionisti foarte buni, anumite operatiuni pot fi facute mai bine doar de roboti. Apoi vorbim si de robotizarea care sa aduca un plus de ergonomie pentru operatorii nostri umani”, a declarat Yves Caracatzanis.
Potrivit unor declaratii mai vechi ale oficialilor Renault, preluate de presa, un grad de robotizare dorit la Mioveni ar fi de 20%.
Grupul Renault Romania are circa 16.000 angajati in prezent si acest numar va ramane relativ constant in urmatoarea perioada. Exista un program de pensionari anticipate pentru angajatii care vor sa se retraga din activitate, dar, in principiu, cresterea gradului de automatizare al uzinei din Mioveni nu va duce la concedieri, ci, eventual, la reconversii profesionale in cadrul companiei pentru unii angajati. In detaliu despre forta de munca a companiei poti citi in ACEST articol.
Uzina Dacia din Mioveni lucreaza la capacitate maxima si va termina acest an cu o productie apropiata de nivelul inregistrat anul trecut (339.204 unitati fabricate la Mioveni in 2015).
Yves Caracatzanis a reluat tema competitivitatii uzinei din Mioveni, in raport cu cea din Tanger, comentand si pe marginea salariilor: „Trebuie sa mentinem competitivitatea companiei si, in acelasi timp, este important sa tinem salariile la un nivel corespunzator productivitatii si intr-un raport just cu ceea ce se intampla in tara. (…) Salariul mediu brut este 4.700 lei/luna pentru angajatii nostri”.
Scopul Grupului Renault este sa maximizeze ocuparea uzinelor sale, pentru o eficienta ridicata, astfel ca acordarea unei importante tot mai mari uzinei din Tanger, Maroc, nu este surprinzatoare.
Caracatzanis a precizat ca uzina marocana nu este inca la capacitate maxima, chiar si cu alocarea unei parti din productia Logan MCV.