Acasa Dacia Dacia confirma ca Logan MCV se muta in Maroc, insa doar o parte din productie. Locul ramas liber la Mioveni va fi ocupat de Duster

Dacia confirma ca Logan MCV se muta in Maroc, insa doar o parte din productie. Locul ramas liber la Mioveni va fi ocupat de Duster

de Adrian Mitrea

Dacia Logan MCV (sursa - Dacia)

Dacia si Grupul Renault Romania confirma ca Dacia Logan MCV (break) va fi produs in Maroc, in uzina Tanger, insa precizeaza ca modelul va fi fabricat in continuare in Romania, insa la o capacitate mai mica, pentru a face loc unei productii mai mari a modelului Duster.

„Pentru a raspunde succesului gamei Global Access, Grupul Renault va produce Logan MCV intr-o a doua uzina. Cu scopul de a elibera o capacitate de productie pentru Duster, Grupul Renault va produce Logan MCV si in uzina din Tanger. Astfel, incepand din primul trimestru 2017, Logan MCV va fi produs la uzina de la Mioveni si la uzina din Tanger, in Maroc”, spune Grup Renault Romania, intr-un raspuns oficial transmis HotNews.ro si 0-100.ro.

Odata cu succesul modelului Duster, uzina din Mioveni (Romania) trebuie sa răspunda cererii comerciale foarte mari pentru acest model (al doilea din segmentul sau, mai ales, in Europa), noteaza Dacia.

„Proiectia volumelor de productie este confidentiala. Capacitatea de productie instalata a uzinei din Mioveni este utilizata la maximum. In acest context, aceasta a doua industrializare nu impacteaza nici organizarea uzinei din Mioveni, nici activitatea si nici salariatii din Romania”, se arata in pozitia oficiala a Grup Renault Romania transmisa redactiei.

Informatiile au aparut mai intai in usinenouvelle.com, care spune ca Logan MCV va fi mutat in Maroc. Este insa importanta precizarea oficiala transmisa redactiei ca Logan MCV va fi produs in continuare si in Romania, dar in volume mai mici.

Renault a angajat in aceasta vara 600 de oameni la uzina de la Tanger si in primul trimestru din 2017 va incepe si acolo productia modelului break Logan MCV. Pentru acest nou proiect se vor investi 20 milioane euro la uzina la care pana acum s-au investit 1,2 miliarde euro.

Capacitatea maxima a uzinei din Tanger este de 340.000 unitati/an, insa este suficient loc pentru a fi extinsa, mai ales daca si Nissan va fi inclusa in proiect. La Tanger ar mai fi loc pentru un al cincilea model si intrebarea este daca nu va fi adaugat si micul SUV Kwid.

La uzina din Tanger au fost produse 229.000 de masini anul trecut si se va ajunge la 276.000 anul acesta, cele mai multe fiind Sandero.

Uzina de la Tanger a inceput productia in 2012 si anul acesta a sarbatorit vehiculul cu numarul 600.000. Sandero a fost cel mai bine produs model la Tanger, 83.563 de unitati iesind de pe liniile de asamblare in primul semestru, din care toate au mers la export in afara de 300 de unitati. La export au mers peste 35.000 de unitati Dokker si peste 16.000 Lodgy.

In 2017 sunt sanse mari ca uzina din Tanger sa o depaseasca pe cea din Mioveni din punctul de vedere al productiei.

Lasa un comentariu