VLF Automotive este un nou jucator in piata masinilor foarte scumpe si mizeaza pe modificarea pana la nerecunoastere a unor modele de serie, precum Dodge Viper. Presedintele companiei este Bob Lutz, specialistul in dezvoltare produs asociat in ultimii ani cu General Motors, dar care a lucrat si la Chrysler, Ford si BMW.
Avand in prezent 84 de ani, influentul Bob Lutz refuza sa se retraga si continua sa-si urmareasca visul ca o masina sa-i poarte numele. In cazul VLF Automotive acest lucru se si intampla, partial, relateaza Automotive News.
Litera V vine de la numele directorului general executiv (CEO), Gilbert Villarreal, litera L de la Bob Lutz, iar litera F de la Henrik Fisker – seful de design al companiei, si el o figura celebra in industria pentru crearea unor modele precum BMW Z8, Aston Martin DB9 si Aston Martin V8 Vantage.
Intr-o prezentare tinuta pentru presa, Lutz sustine ca firma VFL Automotive poate face masini de lux in volume foarte mici, fiind si profitabila in acelasi timp. Filosofia este de a prelua masini gata fabricate, testate si omologate, urmand apoi un proces de transformare pana la nerecunoastere.
Gama VLF Automotive include patru modele: Destino (un fel de Corvette cu patru portiere), Force 1 (un Dodge Viper puternic modificat), Firefly (o masina electrica pentru municipalitati) si un Ford Mustang modificat.
VFL Automotive a cumparat cateva zeci de masini Fisker Karma ramase nevandute (masina hibrida) carora le-au scos motoarele (electrice si pe benzina) si bateriile, instaland in loc un propulsor V8 de 6,2 litri si peste 600 CP, cuplat la o cutie de viteze automata cu sase trepte.
Pentru clientii care au deja Fisker Karma asa cum a fost proiectat initial, ca masina hibrida, VFL Automotive o poate transforma in masina pe benzina, cu specificatiile de mai sus, pentru 110.000 dolari.
Compania americana de nisa sustine ca nu va dezvolta niciodata motoare proprii, parbrize, sisteme electronice si alte lucruri de acest gen, insa va folosi banii pentru personalizarea exteriorului, interiorului si pentru a reproiecta modul in care lucreaza suspensiile.