Acasa Masini Electrice Inginerul sef al masinii electrice EV1 lansata de General Motors va lucra pentru Faraday Future

Inginerul sef al masinii electrice EV1 lansata de General Motors va lucra pentru Faraday Future

de Adrian Mitrea

Faraday Future FFZERO1 (sursa - Faraday Future)

Peter Savagian, inginerul sef responsabil de masina electrica General Motors EV1, va lucra pentru start-up-ul auto Faraday Future, care se bucura de sustinere financiara venita din China si care vrea, pe termen mediu si lung, sa concureze cu Tesla Motors.

Postul ocupat de Peter Savagian este vicepresedinte responsabil de inginerie, potrivit autoblog.com. Asadar, o pozite de top intr-o companie necunoscuta, dar cu ambitii mari – provocare acceptata dupa 18 ani petrecuti in cadrul General Motors.

Peter Savagian este cunoscut ca inginerul sef al modelului electric EV1, produs in serie mica General Motors in perioada 1996-2003 si comercializat sub marcile GM si Saturn. Prima generatie a stat pe piata din 1996 pana in 1999, iar a doua din 1999 si pana in 2003. A doua generatie a fost, de fapt, un facelift aplicat modelului initial.

In cei sapte ani au fost fabricate putin peste 1.000 de masini electice EV1, niciuna neputand fi cumparata, ci au fost oferite clientilor in sistem leasing. La incheierea programului experimental masinile au fost distruse, ceea ce a facut ca aceasta masina sa para (mai mult decat era) o victima a industriei petrolului care a ucis masina electrica fara mila. Poti vedea in acest sens si filmul Who killed the electric car?

Cert este ca Peter Savagian are o experienta vasta si stie multe din interiorul marilor corporatii auto, lucru care s-ar putea sa ajute necunoscuta marca Faraday Future.

Savagian nu este singurul nume mare care a fost recrutat de Faraday Future. Pe lista mai figureaza si James Chen, care a lucrat la Tesla Motors in domeniul reglementarilor guvernamentale, plus Marco Mattiaci, fost executiv Ferrari.

Compania a fost creata in primavara lui 2014 si acum se apropie de 1.000 de angajati. Faraday Future este sustinuta de un magnat chinez care a lansat un site celebru de video streaming in China si marea promisiune este ca in 2018 va fi gata prima fabrica a marcii, in zona Las Vegas, proiectul urmand sa creeze 4.500 de locuri de munca, dupa investitii de un miliard de dolari.

Primul concept prezentat de companie – FFZERO1 – are destul de putine in comun cu realitatea, fiind o masina electrica de 1.000 CP si cu aspect de Batmobil. Ajunge la 100 km/h in sub 3 secunde, viteza maxima este de 320 km/h si modelul este plin de tehnologie. Exista o casca prin care soferul poate primi apa si oxigen, iar la bord sunt prezente si tehnologii de realitate augmentata.

Compania spune ca platforma de productie cu care va lucra este inovatoare datorita modularitatii sporite ce permite folosirea ei pentru mai multe tipuri de caroserie la care si bateria poate fi pozitionata in diverse configuratii.

Lasa un comentariu