Acasa Dacia Renault Romania vrea sa majoreze cu peste 10% numarul angajatilor diviziei de servicii

Renault Romania vrea sa majoreze cu peste 10% numarul angajatilor diviziei de servicii

de Vlad Barza

Management furnizori (sursa - Renault)

Renault are 610 angajati la centrul de servicii din Romania si isi va creste efectivele cu 60-100 de persoane in urmatoarele luni, a spus pentru HotNews.ro, Valentin Jipa, director Renault Services Roumanie (RSR). Jipa are in subordine si una dintre cele mai putin cunoscute entitati din Renault, centrul de studii de marketing clienti si produse, care acum intreaba potentiali clienti cum ar vrea sa arate Daciile din 2020 si ce tehnologii ar trebui sa se gaseasca pe ele.

Centrul de servicii Renault are 610 angajati, dintre care peste 60% la Bucuresti si restul la Mioveni. Ponderea femeilor este mult peste cea din intreg Grup Renault Romania: 60%. Exista mai multe entitati de business: relatiile cu furnizorii, activitati comerciale, cumparari, studii de marketing si control financiar. In divizia de relatii cu furnizorii sunt 250 de persoane, la centrul de studii de marketing sunt 40 de oameni, iar divizia de achizitii are 150 de angajati.

„Anul trecut am creat peste 100 de posturi noi, iar anul acesta avem buget sa crestem cu 60 de posturi, dar experienta ne spune ca vor mai aparea cereri din partea clientilor pe parcursul anului si probabil vom ajunge la 100 de posturi”, spune Valentin Jipa, sef al RSR.

Pentru posturile de executie francezii cauta in special absolventi de studii tehnice, economisti, iar la studii de marketing sunt cautati sociologi si statisticieni. Pe posturile de executie se cauta oameni cu experienta intre unu si cinci ani. Sunt doriti si oameni cu competente in administrarea de baze de date si per total este de asteptat ca cele mai multe posturi adaugate sa fie pe logistica.

O entitate secretoasa este centrul de studii clienti, cea care proceseaza rezultatele diverselor studii care se fac in peste 35 de tari. Se fac si studii inainte de lansare, dar si dupa. Pe regiunea Africa – Middle East – India se lucreaza cu institute specializate si cu economisti pentru a vedea care este perceptia clientilor despre produsele Grupului.

Tot in sarcina centrului sunt si studiile facute cu ajutorul unor economisti pentru a vedea ce asteapta clientii de la viitoarele produse si cat de important este automobilul in viata clientilor din diversele tari. Centrul se mai ocupa si de analize comparative de pret.

In unele cazuri publicul este intrebat chiar si cu patru ani inainte in legatura cu un viitor model.

„Incercam sa vedem ce asteapta ei de la viitoarele produse, ce tehnologii asteapta, ce fel de masini, poate isi doresc SUV-uri, poate cabriolete…”, spune seful centrului de servicii.

„Cand ne apucam sa lucram la un proiect avem informatii despre ce isi doreste piata si, fara sa fi vazut masina, clientul poate spune <<la modul imaginativ imi doresc de la viitoarea mea masina sa aiba de exemplu sisteme de asistare la conducere>>”, potrivit lui Jipa.

Entitatile RSR

  • Logistica si lant de furnziori (managementul proiectelor logistice, programarea volumelor de fabricatie, standardizarea proceselor si sistemelor informatice, conceperea ambalajelor de piese specifice).
  • Servicii Client (asistenta tehnica retea, garantarea acuratetii datelor si referentialului de garantie, formarea personalului tehnic din retelele de distributie, productia lingvistica, productia digitala si suportul aferent pentru siturile comerciale ale marcilor Renault si Dacia)
  • Market Intelligence (centrul de studii clienti, produse si piete).
  • Servicii Achizitii Renault (centrul de suport pentru achizitii Renault – gestionarea proceselor de cumparare, expertiza in procesarea bazelor de date si gestionarea aplicatiilor pentru managementul proiectelor, negocierea preturilor pentru servicii cu furnizorii Renault).
  • Servicii financiare (centrul de suport pentru activitati financiare).

Lasa un comentariu