Piata masinilor electrice este inca una de nisa, insa tehnologia avanseaza rapid pentru a deveni eficienta, performanta si placuta pentru utilizatori. Furnizorul de componente GKN a anuntat ca testeaza un nou sistem de tractiune destinat masinilor hibride si electrice. GKN este compania care produce sistemele de tractiune pentru modele precum Porsche 918 Spyder, BMW i8 si Volvo XC90 T8 Twin Engine.
Noul sistem de tractiune propus de GKN, denumit eTwinster, este montat pe un Volvo XC90 si este testat in Arjeplog, in Nordul Suediei.
Sistemul e Twinster este un modul hibrid plug-in care face mai simpla si mai performanta distributia cuplului intre roti. Tehnologia combina sistemul eAxle intalnit pe hibridele plug-in Volvo XC90 T8 Twin Engine, Porsche 918 Spyder si BMW i8 cu sistemul de vectorizare a cuplului motor (torque vectoring) cu doua ambreiaje intalnit pe Ford Focus RS si Range Rover Evoque.
Masina de testare, un Volvo XC90, are pe axa spate un motor electric de 60 kW si 240 Nn cu un raport de transmisie 1:10. Un ambreiaj dublu eTwinster vectorizeaza cuplul, iar cei 2.400 Nm rezultati sunt distribuiti precis intre cele doua roti din spate, imbunatatind manevrabilitatea si raspunsul dinamic al masinii.
GKN estimeaza ca pana in 2025 circa 40-50% dintre masinile noi comercializate la acea vreme sa aiba un anumit nivel de electrificare a propulsiei.
GKN are la nivel mondial 55.000 angajati, dintre care 26.500 strict in divizia auto, GKN Automotive, avand 46 centre de productie in 22 de tari. Activitatile din Romania (Buzau) au fost vandute in 2003 catre Hoeganaes Corporation.