Acasa Curiozitati Primul exemplar al masinii sport Acura NSX s-a vandut la licitatie pentru 1,2 milioane dolari

Primul exemplar al masinii sport Acura NSX s-a vandut la licitatie pentru 1,2 milioane dolari

de Adrian Mitrea

Acura NSX la licitatie (sursa - Honda)

Exemplarul cu numarul 1 al masinii sport Acura NSX s-a vandut pentru 1,2 milioane dolari, in SUA. Masina a fost cumparata de Rick Hendrick, proprietarul echipei de NASCAR Hendrick Motorsports, iar banii obtinuti de fabricantul masinii vor fi folositi in scopuri caritabile pentru a ajuta copii cu probleme de sanatate.

Cunoscut pentru apetitul sau pentru masini rare, Rick Hendrick va pune masina in muzeul sau auto din Charlotte, Carolina de Nord.

Pretul de catalog al masinii este de circa 160.000 dolari, iar livrarile vor incepe in acest an.

Acura NSX va fi comercializata si sub numele Honda NSX in Europa.

Motorul V6 are cilindri dispusi in V la un unghi de 75 de grade. NSX are 4.470 mm lungime, 1.940 mm latime, 1.215 mm inaltime, ampatament de 2.630 mm, ecartament fata de 1.655 mm si ecartament spate de 1.615 mm. Cu alte cuvinte, NSX este compacta, lata, joasa si partea din fata este putin mai lata decat cea din spate.

Motorul V6 are intre el si cutia de viteze un motor electric, facut sandwich, care ajuta la accelerare, franare si schimbarea treptelor de viteza. Propulsorul pe benzina si cel electric care il ajuta trimit puterea rotilor din spate.

Pentru rotile din fata exista cate un motor electric, pentru a contribui la cresterea performantelor dinamice, prin accelerarea si franarea selectiva a rotilor fata, in functie de viraj. Sistemul se numeste Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive.

Soferul poate alege intre modurile de condus QuietSportSport+ si Track. Pentru plecarile de pe loc exista o functie Launch, care activeaza la putere maxima motorul pe benzina si cele trei motoare electrice.

Caroseria este facuta dintr-un cadru din aluminiu, intarit cu oteluri inalt aliate, iar podeaua masinii este din fibra de carbon. Astfel se formeaza un tot unitar cu o rigiditate torsionala foarte mare.

Masina vine cu anvelope Continental ContiSportContact 245/35Z R19 (fata) si 295/30Z R20 (spate). Franele beneficiaza de etrieri monobloc cu sase pistonase pe fata si etrieri cu patru pistonase pe spate, discurile fiind ceramice.

Lasa un comentariu