Tesla Motors a publicat un nou clip in care explica ce poate face sistemul „Autopilot” – tehnologia care ii da masinii un mare grad de autonomie. Insa, dupa ce unii soferii au testat sistemul la maxim in situatii periculoase, clipurile oficiale ale Tesla nu incurajeaza excesele. Masina poate fi scoasa din garaj cu ajutorul smartphone-ului, schimba singura banda si, la destinatie, parcheaza singura. Sistemul Autopilot va fi imbunatatit prin mai multe actualizari.
Clipul vrea sa arate ce poate face sistemul Autopilot de care s-a vorbit atat de mult in ultimele trei luni. Insa in clip soferul nu ia mainile de pe volan, semn clar ca mesajul transmis de constructor este ca NU ne aflam in fata unei masini autonome pe care soferul trebuie sa o lase sa se descurce in voie.
Sistemul Autopilot, lansat in octombrie 2015, functioneaza datorita unui software ce foloseste camere video, senzori, radare, GPS si harti pentru a „vedea” ce se intampla in jurul masinii. Automobilul detecteaza alte masini si franeaza pentru a evita coliziunile, putand sa schimbe si banda de rulare, daca soferul apasa semnalizarea. La destinatie masina „scaneaza” zona din jurul ei, detecteaza un loc de parcare si poate sa parcheze singura.
Imediat dupa lansarea primei variante, soferii au vrut cu entuziasm sa vada ce poate si au pus pe YouTube filmulete in care masina era subiectul unor situatii limita. Acum, Tesla a adus un update de software.
Dupa un update anuntat foarte recent, software-ul nu permite masinii sa depaseasca viteza legala cu mai mult de 8 km/h in zonele locuite si pe drumurile care nu au separator de sens, software-ul nepermitand nici luarea curbelor cu viteza excesiva.
Cele patru componente ale Tesla Autopilot sunt:
- 1. Un radar frontal cu raza lunga care „vede” la departare, chiar si prin ceata sau ninsoare (cu performante mai scazute pe vreme rea).
- 2. Camera cu sistem de recunoastere a imaginilor: poate „citi:” semne de circulatie si semafoare. identifica pietonii si functioneaza precum un sistem auxiliar care ajuta radarul frontal.
- 3. Sonar ultrasonic de 360 de grade cu raza lunga – Stabileste un fel de „invelis” protector in jurul masinii, aceasta putand lua singura diverse decizii, in functie de ce este in jur. Masina recunoaste daca pe sosea este un caine si stie sa se opreasca la bariere pe autostrada.
- 4. Sisteme GPS si date despre traficul in timp real. Se integreaza cu celelalte sisteme.