Inmatricularile de automobile noi din Uniunea Europeana (UE) au crescut cu 9,3% anul trecut, fata de 2014, iar evolutia multor marci cunoscute se arata interesanta, reiese din datele Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Atat marca Volkswagen, cat si intreg Volkswagen Group, au incheiat luna decembrie din 2015, si intreg anul trecut, cu vanzari in crestere, in ciuda scandalului emisiilor. Dacia a crescut cu 5%, iar branduri precum Alfa Romeo, Lancia si DS sunt singurele care au scazut.
In total au fost inmatriculate 13.717.526 automobile noi in 2015, in UE, in crestere cu 9,3% fata de cele 12.551.205 intrate in circulatie in anul anterior.
Finalul anului trecut a marcat un numar de 1.109.927 masini noi inmatriculate in decembrie, cu 16,6% mai multe fata de aceeasi luna din 2014 (952.209 unitati).
Cele mai mari trei piete auto din UE sunt aceleasi, in aceeasi ordine, dar in top 5 si top 10 s-au inregistrat cresteri spectaculoase. Este vorba despre vanzari din tari precum Spania, au ramas neschimbate in clasament, dar se observa cresteri importante in tari in care Spania, Olanda si Cehia.
Top 10 al celor mai mari piete auto din UE arata cam asa:
- Germania – 3.206.042 unitati (+5,6%)
- Marea Britanie – 2.633.503 unitati (+6,3%)
- Franta – 1.917.226 unitati (+6,8%)
- Italia – 1.574.872 unitati (+15,8%)
- Spania – 1.034.232 unitati (+20,9%)
- Belgia – 501.066 unitati (+3,8%)
- Olanda – 449.393 unitati (+16%)
- Polonia – 354.975 unitati (+8,3%)
- Suedia – 345.108 unitati (+13,5%)
- Cehia – 230.857 unitati (+20%)
Interesant este ca Spania a trecut iar de un milion de unitati pe an, iar in Polonia s-au inmatriculat mai multe masini noi decat in tari precum Suedia si Austria.
Romania, cu 81.162 automobile noi inmatriculate anul trecut (+15%), este peste tari precum Ungaria, Grecia, Slovacia si Slovenia.
Din perspectiva marcilor auto, Volkswagen este lider de piata si, in continuare, singura marca ce reuseste sa treaca de pragul de un milion de unitati. Parcursul anului trecut si luna decembrie par sa nu fi fost prea tare influentate de scandalul emisiilor. Marca Volkswagen a crescut cu 6,3% in UE in 2015, la un total de 1.657.195 automobile noi, iar exclusiv in decembrie cresterea a fost de 6%, la un total de 127.202 unitati.
La nivel de grup, Volkswagen a vandut mai mult cu 6,1% masini anul trecut, la un total de 3.377.799 unitati.
Iata si Top 10 cele mai importante marci pe piata auto din UE, asa cum se prezenta situatia la final de 2015:
- Volkswagen – 1.657.195 unitati (+6,3%)
- Ford – 999.224 unitati (+8,6%)
- Renault – 957.391 unitati (+10,9%)
- Opel/Vauxhall – 925.115 unitati (+6,3%)
- Peugeot – 837.752 unitati (+9,1%)
- Audi – 738.051 unitati (+5,7%)
- BMW – 714.386 unitati (+10,6%)
- Mercedes-Benz – 707.046 unitati (+12,6%)
- Fiat – 647.356 unitati (+12,2%)
- Skoda – 588.104 unitati (+6,1%)
Marca Dacia a avut 377.165 automobile noi inmatriculate in UE anul trecut, in crestere cu 5%, depasind branduri auto cu traditie mai mare precum SEAT, KIA sau Suzuki.
Foarte putine marci au reusit sa incheie anul 2015 pe minus in UE: Lancia (-13,7%), Alfa Romeo (-2,6%), Honda (-0,7%), Chevrolet (-91,2%). Cazul Chevrolet este special deoarece GM a decis in 2014 sa retraga marca aceasta din Europa, iar putinele unitati noi inmatriculate in 2015 au fost cateva masini ramase pe stoc la diversi dealeri.