Productia auto nationala a scazut cu 1,1% in anul trecut, fata de 2014, iar exportul de autovehicule a scazut si el cu 2,5%, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania, prezentate miercuri, 20 ianuarie, intr-o conferinta de presa. Declinul usor al productiei auto nationale si exporturilor a fost cauzat atat de cererea in scadere pentru modelul Ford B-MAX, cat si importanta mai mare pe care o are uzina Renault din Maroc in productia unor modele Dacia.
In total, in decembrie s-au fabricat 28.263 autovehicule in Romania, iar pentru intervalul ianuarie-decembrie vorbim de un total de 387.177 unitati, reiese din datele APIA.
Din acest total, 339.204 masini au fost masini produse de catre Dacia si 47.967 de catre Ford.
Aproape toate masinile fabricate in Romania au avut o scadere a productiei in 2015, exceptie facand Dacia Sandero:
- Dacia Duster: 170.443 unitati (-2,1%)
- Dacia Logan: 70.146 unitati (-9,4%)
- Dacia Sandero: 58.020 unitati (+30,5%)
- Ford B-MAX: 47.967 unitati (-9,2%)
- Dacia Logan MCV: 40.595 unitati (-4,7%)
Dupa cum se observa, Dacia Duster ramane de departe cel mai fabricat automobil al Romaniei, chiar daca productia a scazut usor.
Exportul a scazut cu 2,5% in 2015, la un total de 355.297 unitati. Circa 92% din productia auto nationala a fost exportata.