Volkswagen se incapataneaza sa arate ce poate in SUA, iar la Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas a adus conceptul Volkswagen BUDD-e – un model compact cu design de mini autobuz ce prefigureaza elemente interesante: o noua platforma pentru masinile electrice Volkswagen care vor fi lansate din 2019 incolo si o tehnologie de recunoastere a gesturilor soferului pentru a controla diverse functii (tehnologie care se va regasi si pe urmatorul Volkswagen Golf).
Volkswagen BUDD-e este construit pe o platforma modulara cu roti actionate electric (MEB – Modular Electric Drive Kit). Conceptul are zero emisii de esapament, tractiune integrala, un motor electric de 100 kW (136 CP) si 200 Nm pentru a actiona rotile din fata si unul de 125 kW (170 CP) si 290 Nm pentru a actiona rotile din spate. Cu o putere maxima combinata de 225 kW/305 CP si cuplu maxim de 490 Nm, masina poate atinge 100 km/h in circa 7 secunde si poate avea o viteza maxima de 180 km/h.
Masina utilizeaza o baterie cu capacitate de 92,4 kWh capabila sa confere o autonomie de pana la 533 km (ciclu testare NEFZ/NEDC). In functie de tipul de priza, reincarcarea poate dura intre 30 de minute si cateva ore.
Conceptul vrea sa arate si cat de conectata poate fi masina viitorului in asa-numitul Internet Of Things (IOT). Soferul si pasagerii lui Volkswagen BUDD-e vor putea accesa setari ale locuintei direct din masina (daca si casa este smart, desigur).
Masina inglobeaza tehnologia de recunoastere a gesturilor utilizatorilor, astfel incat diverse setari vor putea fi realizate printr-un gest. Inclusiv deschiderea si inchiderea usilor se pot realiza astfel. Recunoasterea gesturilor va fi implementata in urmatorii ani pe modelul Volkswagen Golf.
Volkswagen BUDD-e are 4.597 mm lungime, 1.940 mm latime si 1.835 mm inaltime, fiind plasat intre modelele Touran si T5.