Opel va incepe sa publice valorile consumului de carburant in ciclul WLTP pentru anumite modele, reflectand mai bine conditiile de conducere zilnice, din dorinta de a creste transparenta si credibilitatea, a anuntat producatorul auto german. Acest anunt vine in contextul scandalului DieselGate in care este implicat Volkswagen Group, dar care a pus lupa pe toate motorizarile diesel din lume si a bagat autoritatile si clientii in alerta. Peste 40.000 de masini Opel vor fi rechemate in service anul viitor pentru recalibrare.
„Opel face voluntar urmatorul pas spre respectarea viitoarelor norme de emisii, atat pentru CO2, cat si pentru NOx. Incepand cu trimestrul al doilea al anului urmator vor fi publicate si valorile consumului de carburant inregistrate in ciclul WLTP, pe langa informatiile oficiale despre consum si emisiile de CO2”, a anuntat Opel.
Abrevierea WLTP vine de la Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP), adica un sistem de testare pentru emisii si consum armonizat la nivel mondial pentru automobile.
WLTP vine la pachet cu legislatia pentru Real Driving Emission (RDE) care prevede , din 2017, inlocuirea ciclului de testare actual, denumit Noul Ciclu de Conducere European (NEDC), cu WLTP.
„Evenimentele si discutiile din ultimele saptamani si luni au aratat ca exista o concentrare foarte mare pe industria auto si acum este momentul sa actionam pe baza invatamintelor. (…) Pentru mine este evident ca discutia despre autovehiculele diesel este un punct de cotitura. Lumea nu mai este cea de dinainte. Nu putem ignora acest lucru si sta in puterea industriei auto sa schimbe perceptia despre noua realitate”, a declarat directorul general executiv (CEO) al Opel Group, Karl-Thomas Neumann, intr-un comunicat de presa.
Imbunatatirea motoarelor diesel Euro 6 Opel deja a inceput, chiar daca producatorul auto spune ca nu a instalat in masini tehnologii care sa triseze la testele de emisii si consum.
„Analizele noastre din ultimele luni arata ca nu avem dispozitive care ne indica daca autovehiculele se afla intr-un ciclu de testare sau nu. Cu toate acestea, consideram ca putem reduce si mai mult emisiile de oxizi de azot ale motoarelor noastre diesel Euro 6 cu tehnologie SCR si, astfel, facem imbunatatiri in vederea atingerii viitoarelor specificatii RDE. (…) Vom utiliza SCR ca sistem standard pentru motoarele diesel Euro 6 viitoare, pe masura ce continuam sa dezvoltam tehnologii imbunatatite pentru sporirea eficientei”, a explicat Neumann.
Lucrul la aceasta ameliorare a tehnologiei SCR pentru Euro 6 a inceput deja si se preconizeaza o implementare in productie din vara anului 2016. Aceasta activitate va include si o actiune voluntara pentru satisfactia clientilor ce va implica 43.000 de autovehicule care circula deja pe drumurile europene (Zafira Tourer, Insignia si Cascada). Aceste autovehicule vor beneficia de o noua calibrare de indata ce devine disponibila.