Acasa Tehnologie VIDEO: Posesorii de masini Tesla Motors testeaza exagerat noul „pilot automat” lansat de companie, postand fimulete cu situatii periculoase

VIDEO: Posesorii de masini Tesla Motors testeaza exagerat noul „pilot automat” lansat de companie, postand fimulete cu situatii periculoase

de Vlad Barza

Sistemul Autopilot (sursa - Tesla Motors)

Tesla Motors a lansat recent noul update de soft care da masinilor un grad semnificativ de autonomie si le permite sa se conduca aproape sigure in unele situatii mai simple de trafic. Soferii mai curiosi au testat limitele sietemului, au luat mana de pe volan si s-au trazit ca masina ia viraje in mod neprevazut, risca sa iasa de pe sosea si depaseste viteza legala. Cei de la Tesla au subliniat din nou ca soferul nu trebuie sa ia mana de pe volan fiindca sistemul este gandit doar sa-l ajute, nu sa-i ia locul.

Sistemul Autopilot functioneaza datorita unui software ce foloseste camere video, senzori, radare, GPS si harti pentru a vedea ce se intampla in jurul masinii. Automobilul detecteaza alte masini si franeaza pentru a evita coliziunile, putand sa schimbe si banda de rulare, daca soferul apasa semnalizarea. La destinatie, masina „scaneaza” zona din jurul ei, detecteaza un loc de parcare si poate sa parcheze singura.

Sistemul functioneaza doar unde benzile sunt clar marcate pe sosea si este gandit pentru autostrada, nu pentru condusul prin oras unde pot aparea mult mai multe situatii neprevazute. Pericolul principal tine de faptul ca sistemul Autopilot este in versiune beta si nu ar trebui folosit in zone in care nu exista separatoare de sens.

Posesorii de Tesla au fost – pe drept cuvant – entuziasmati de faptul ca masina lor devine deodata mult mai inteligenta si ca poate sa se conduca in unele zone aproape singura. Au vrut sa vada cat de multe poate face noul soft si pentru asta au incalcat recomandarileTesla, luand des mainile de pe volan si ruland cu sistemul activat si in oras.

In aceste conditii nu au lipsit situatiile periculoase: masina incearca sa o ia la dreapta, desi acolo era un sant, iar in alta situatie vehiculul vireaza la stanga spre contrasens, desi acolo se afla o alta masina. In alt film, un sofer incearca din plin Autopilotul pe autostrada si este oprit de politie si avertizat pentru ca a depasit cu aproape 25 km/h viteza legala. Soferul spune ca masina a luat decizia, insa este eronat fiindca dinainte cruise-controlul era reglat la 120 km/h, viteza pentru care a fost avertizat.

Cei de la Tesla Motors au spus inca de la lansarea soft-ului ca acesta nu transforma masina intr-una autonoma. „Masina poate face aproape orice”, spunea Elon Musk care adauga insa ca Tesla nu devine o masina ce nu mai are nevoie de sofer, Autopilot fiind gandit sa ajute soferul si sa-i dea incredere. „Soferul nu poate renunta la responsabilitati. Asta se va intampla in viitor”, spune Elon Musk.

Dupa aparitia filmuletelor, cei de la Tesla au spus din nou ca sistemul este unul de asistenta si ca soferul nu trebuie sa ia mainile de pe volan.

Sunt insa voci care spun ca si cei de la Tesla au cam exagerat cand au spus ca masina poate face aproape orice si au transmis incantarea si utilizatorilor care s-au aratat foarte curiosi sa testeze totul pana in „panzele albe”.

Ramane de vazut ce filme vor aparea cand sistemul va fi legal si in Europa.

Cele patru componente ale Tesla Autopilot

1. Un radar frontal cu raza lunga care „vede” la departare, chiar si prin ceata sau ninsoare (cu performante mai scazute pe vreme rea)
2. Camera cu sistem de recunoastere a imaginilor: poate „citi:” semne de circulatie si semafoare. identifica pietonii si functioneaza precum un sistem auxiliar care ajuta radarul frontal.
3. Sonar ultrasonic de 360 de grade cu raza lunga – Stabileste un fel de „invelis” protector in jurul masinii, aceasta putand lua singura diverse decizii, in functie de ce este in jur. Masina recunoaste daca pe sosea este un caine si stie sa se opreasca la bariere pe autostrada.
4. Sisteme GPS si date despre traficul in timp real . Se integreaza cu celelalte sisteme.

Lasa un comentariu