Cat ii va costa pe cei de la Volkswagen scandalul emisiilor? Dincolo de pierderile de imagine, estimarile arata ca Volkswagen va plati intre 25 si 60 miliarde euro din cauza inselatoriilor facute cu testele de emisii, arata o analiza AFP. Costul total va depinde mult de cat de mari vor fi amenzile primite si de cati vor da compania in judecata, cerand despagubiri. Volkswagen va trebui sa faca economii serioase si nu ar fi exclus sa renunte la unele marci costisitoare, cum ar fi Bugatti sau Ducati.
Volkswagen are lichiditati in valoare de 15 miliarde euro, suma care nu-i va ajunge sa acopere costurile uriasului scandal. Singura solutie va fi ca grupul german sa adopte masuri dure de austeritate, e de parere Ferdinand Dudenhöffer, profesor la centrul de cercetare auto de la universitatea din Duisburg (Germania).
Initial Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde euro, insa seful companiei a admis ca nu vor suficienti. Cat va costa intregul scandal este imposibil de zis, insa cele mai optimiste prognoze indica 25 miliarde euro, iar cele mai pesimiste, 60 miliarde euro.
Nu se stie inca solutia tehnica aleasa pentru a remedia masinile cu soft-ul in cauza, insa fiind vorba de 11 milioane de masini, interventiile vor costa de ordinul miliardelor.
Apoi cu siguranta Volkswagen va fi amendata de autoritatile din diverse tari, profesorul Dudenhöffer estimand ca in SUA compania va ajunge sa plateasca 10-12 miliarde dolari, nu maximul de 18 miliarde dolari. Adam Hull, analist la Berenberg, la Londra, estimeaza ca penalitatile pe care Volkswagen le va plati in afara SUA vor totaliza 5 miliarde dolari.
Un capitol care va fi dureros din punct de vedere financiar pentru companie va fi cel al proceselor, multi oameni pregatindu-se sa dea compania in judecata. E rezonabil sa estimam ca Volkswagen va fi obligata sa plateasca mai multe miliarde de euro dupa deciziile instantei.
Volkswagen va trebui sa faca economii, sa renunte la petrecerile opulente si sa tempereze prezentele luxoase de la marile saloane internationale, in special la Frankfurt. Se speculeaza ca grupul ar putea sa renunte si la cateva din marcile costisitoare, cea mai probabila candidata fiind Bugatti.
Procedura de rechemare a masinilor echipate cu motoare diesel trucate ar urma sa inceapa in ianuarie si sa se intinda pana la finele lui 2016, spunea miercuri, noul sef al Volkswagen, Matthias Muller.
„Vom prezenta in acesta saptamana Autoritatii pentru siguranta automobilelor (KBA) propuneri de solutii tehnice. Daca vor fi acceptate, vom comanda piesele. Daca totul se petrece asa cum am prevazut, vom putea incepe reparatiile in ianuarie”, a declarat el.
Potrivit acestuia, majoritatea masinilor nu are nevoie decat de o modificare a softului motoarelor, dar pentru unele va fi nevoie de interventii mai complicate, toate „gratuit pentru clienti, desigur”.
Miercuri, consiliul de supraveghere al companiei s-a intrunit si discuta ce masuri trebuie luate. Astazi expira termenul pana la care Volkswagen trebuie sa trimita autoritatii germane KBA un plan in care sunt detaliate solutiile tehnice care vor fi aplicate masinilor pe care s-a instalat soft-ul.