Agentia de Protectie a Mediului (EPA) din SUA a anuntat ca inaspreste testele de emisii si consum pentru masini, indiferent de marca, drept rezultat al scandalului Volkswagen DieselGate. EPA va testa masinile mai atent si vrea chiar sa imprumute autovehicule de la clienti obisnuiti pentru a face “teste surpriza”.
“Tot ce trebuie ei sa stie este ca le vom retine masinile un pic mai mult si ca le vom conduce mai mult”, a spus, intr-o convorbire cu jurnalisti, Christopher Grundler, directorul EPA.
Pe langa testele mai atente, respectand aceleasi proceduri, EPA va imprumuta masini de clienti obisnuiti, aleator, pentru a le verifica sa vada eventuale diferente intre autovehiculele puse la dispozitie de producatorii si importatorii auto si autovehiculele vandute clientilor finali.
EPA poate sa ia chiar si masini direct de pe linia de fabricatie, potrivit lui Grundler.
Interesant este ca tensiuni intre EPA si Volkswagen au mai existat si in trecut. In 1973 i-a acuzat pe cei de la Volkswagen ca au instalat pe masini tehnologii care sa eludeze testele de emisii. Concret, atunci a fost vorba de senzori care anulau tehnologiile de protectie a mediului atunci cand motorul era rece.
De asemenea, in 1995 General Motors a platit o amenda de 45 milioane dolari deoarece la 470.000 de masini Cadillac cu motoare V8 de 4,9 litri erau dezactivate tehnologiile de protectie a mediului atunci cand aerul conditionat este pornit.
Cazul Volkswagen din prezent, botezat si DieselGate, seamana foarte puternic cu ce s-a intamplat in 1998 cu sapte producatori de motoare pentru vehicule comerciale grele: Caterpillar Inc., Cummins Inc., Detroit Diesel Corp., Mack Trucks Inc., Navistar International Transportation Corp., Renault Vehicules Industriels S.A. Si Volvo Truck Corp. Acesti sapte producatori de motoare diesel mari au platit in total un miliard de dolari amenda – cea mai mare amenda pentru din istoria SUA pentru incalcarea unor legi de protectie a mediului.
Reamintim ca marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.
Scandalul a prins in doar cateva zile proportii mondiale, Volkswagen Group anuntat ca sunt 11 milioane de masini diesel afectate de scandalul privind emisiile poluante si consumul de carburant.
Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Cu alte cuvinte, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina care nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.
Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.