Acasa Volkswagen Unul dintre cei mai puternici manageri de pe planeta devine prima victima a scandalului Volkswagen. Martin Winterkorn isi da demisia

Unul dintre cei mai puternici manageri de pe planeta devine prima victima a scandalului Volkswagen. Martin Winterkorn isi da demisia

de Vlad Barza

Martin Winterkorn (sursa - Volkswagen Group)

Martin Winterkorn, CEO al Volkswagen Group, si-a dat demisia in urma scandalului DieselGate, el asumandu-si responsabilitatea pentru uriasul dezastru din SUA privind emisiile unor masini cu motor 2.0 TDI. Winterkorn este una dintre cele mai cunoscute personalitati din industria auto, s-a nascut in 1947 si ocupa din 2007 functia de CEO al Grupului. Este celebru pentru severitatea si inflexibilitatea sa cand e vorba sa-si atinga scopul.

„Sunt socat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decat orice, sunt uimit ca un astfel de comportament a fost posibil in interiorul companiei Volkswagen. Ca director executiv, imi asum responsabilitatea pentru neregulile descoperite in ceea ce priveste motoarele diesel”, spune Winterkorn, in mesajul de demisie.

Winterkorn a fost votat in lista celor mai influenti 100 de oameni din lume si este celebru pentru fermitatea cu care vrea sa-si impuna opiniile la varf. In 2007 a preluat sefia Volkswagen, insa cariera in lumea auto si-a inceput-o in 1978, la Bosch, din 1993 lucrand la Volkswagen unde a inceput ocupand o pozitie de conducere pe segmentul de calitate. Intre 1981 si 1993 a lucrat la Audi.

Winterkorn are un salariu anual de 16 milioane euro, fiind cel mai bine platit executiv din Germania. Pana la izbucnirea scandalului Winterkorn era sustinut si de cancelarul Angela Merkel. Spre deosebire de alti manageri, Winterkorn s-a implicat mult si in aspectele tehnice si este celebru pentru vizitele pe care le face la standurile de la marile saloane auto, unde examineaza cu atentie masinile concurentilor.

Winterkorn s-a nascut in 1947 in orasul Leonberg din landul german  Baden-Wurttemberg si a absolvit Facultatea de Metalurgie la Sttutgart, luandu-si apoi doctoratul la celebrul institut Max-Planck in domeniul Fizicii Metalelor.

Si-a propus ca Volkswagen sa devina cel mai mare constructor auto mondial ca volum de productie, iar anul trecut Grupul a depasit la productie Toyota, terminand cu 10,1 milioane vehicule construite. Este responsabil si pentru avansul marcii Audi, dar si pentru readucerea in productie a modelului Beetle. Winterkorn a transformat Volkswagen intr-un imperiu si a fost implicat in lupte de putere cu mai marii Grupului, castigandu-le pe cele mai recente. Board-ul ii prelungise mandatul pana la final de 2018. In cei opt ani la carma Volkswagen Group corporatia a ajuns la 12 marci in portofoliu si la venituri anuale de peste 200 miliarde euro, aproape duble fata de momentul venirii lui Winterkorn la sefie.

Insa dupa aparitia informatiilor despre scandalul emisiilor diesel, Winterkorn a fost presat din toata partile sa demisioneze, fiind vorba de cea mai grava criza din istoria de 78 de ani a Volkswagen.

Fostul CEO spune ca nu stia de interventiile facute la masinile diesel, insa opinia generala este ca o astfel de decizie trebuia luata de de cineva cu o autoritate, macar un important sef de divizie, fiindca era vorba de lucruri mult prea importante care necesitau aprobare „de sus”.

Declaratia completa a lui Winterkorn

„Sunt socat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decat orice, sunt uimit ca un astfel de comportament a fost posibil in interiorul companiei Volkswagen. Ca director executiv, imi asum responsabilitatea pentru neregularitatile descoperite in ceea ce priveste motoarele diesel si am cerut board-ului sa imi incheie functia de CEO al grupului Volkswagen. Alegerea mea este in interesul companiei, desi nu sunt constient ca am facut ceva gresit. Volkswagen are nevoie de un nou inceput. Eliberez drumul spre un nou inceput pentru companie, prin demisia mea. Am fost intotdeauna motivat sa fac ceea ce este mai bine pentru a fi util companiei, dar in special pentru a veni in ajutorul angajatilor si clientilor. Volkswagen a fost, este si va continua sa fie viata mea. Procesul de clarificare si transparentizare a VW trebuie sa continuie. Aceasta este singura modalitate prin care putem sa recuperam increderea. Sunt convins ca grupul Volkswagen si intreaga echipa vor reusi sa depaseasca aceasta grava criza”, a declarat fostul CEO al Volkswagen Group, Martin Winterkorn.


Reamintim ca marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.

Scandalul a prins in doar cateva zile proportii mondiale, Volkswagen Group anuntat ca sunt 11 milioane de masini diesel afectate de scandalul privind emisiile poluante si consumul de carburant.

Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Cu alte cuvinte, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina care nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.

Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.

Lasa un comentariu