Cifrele avansate de Volkswagen Group marti, 22 septembrie, arata ca sunt 11 milioane de masini afectate de scandalul DieselGate, legat de emisiile poluante si consumul de carburant. In urma comentariilor primite public de la cititori sau pe e-mail, iata ce trebuie sa stii si care sunt elementele de dezbatere.
- 1. Volkswagen Group precizeaza ca modelele actuale, cu motoare Euro 6, comercializate in UE sunt conforme cu toate standardele si cerintele legale. Asadar, teoretic, clientii de masini noi nu sunt afectati.
- 2. Compania auto nu a mentionat nimic despre modelele mai vechi, cu motoare Euro 5 si Euro 4, dat fiind faptul ca problema emisiilor si consumului neconforme dateaza din 2008 incoace.
- 3. Clientii nu ar avea de suferit pe tema taxarii (timbru de mediu), din moment ce au fost de buna credinta si au furnizat autoritatilor romane toate documentele cerute. Eventuale litigii pot avea loc intre statul roman si producator/importator.
- 4. In perioada urmatoare reprezentantele Volkswagen Group din fiecare tara vor primi informari de la compania mama privind eventuale rechemari in service. Clientii din Romania vor fi anuntati direct si invitati la service pentru recall, daca este cazul, iar campania de rechemare va fi publicata pe site-ul ANPC.
- 5. Masinile cu probleme au motoare 2.0 TDI cu cod EA189 si, aparent, nicio alta motorizare nu este afectata.
- 6. Problemele privind emisiile poluante si consumul nu afecteaza siguranta masinii si utilizarea ei cotidiana.
Orice alte elemente de dezbatere, intrebari si nelamuriri aveti, scrieti-le la comentarii si va vom raspunde, in limita informatiilor pe care le obtinem de la Volkswagen Group sau din alte surse credibile.
Reamintim ca marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Poti vedea filmul evenimentelor AICI.
Scandalul a prins in doar cateva zile proportii mondiale, Volkswagen Group anuntat ca sunt 11 milioane de masini diesel afectate de scandalul privind emisiile poluante si consumul de carburant.
Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Cu alte cuvinte, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina care nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.
Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.