Acasa Industrie Jaguar Land Rover a ales Slovacia pentru constructia unei uzine auto

Jaguar Land Rover a ales Slovacia pentru constructia unei uzine auto

de Vlad Barza

Intr-o uzina Jaguar Land Rover (sursa - JLR)

Jaguar Land Rover (JLR) a semnat o scrisoare de intentie cu autoritatile slovace pentru a construi o uzina auto in vestul tarii. Productia ar trebui sa inceapa in 2018 si capacitatea anuala va ajunge la 300.000 masini/an, relateaza Reuters. Presa a scris ca JLR ar fi avut discutii si in Romania, in zona Brasov, renuntand insa rapid din cauza infrastructurii. Slovacia este o forta a industriei auto, cu un milion de masini construite anual, inclusiv modele scumpe, precum Audi Q7.


Jaguar Land Rover va construi uzina in orasul Nitra din vestul Slovaciei si a semnat in acest sens o scrisoare de intentie. Nitra este o zona industriala unde se fac lucrari mari de infrastructura pentru legarea parcului industrial de cea mai apropiata autostrada.

Decizia finala va fi luata pana la final de an, iar daca va fi una pozitiva, uzina va incepe in 2018 productia si va atinge o productie anuala de 300.000 unitati.

Pentru uzina au mai concurat locuri din Ungaria, Polonia, SUA si Mexic.

Jaguar Land Rover s-a extins puternic in ultimii ani, cu fonduri venite de la indieni, iar acum este nevoie de o noua unitate de productie. JLR are in China o mare uzina, iar in Regatul Unit are trei uzine auto si una de motoare.

Insa, asa cum au spus si sefii grupului Tata, Marea Britanie nu ofera suficiente subventii marilor companii, spre deosebire de Europa de Est, care face practic mult mai multe lucruri pentru a atrage investitorii.

In Slovacia s-au produs aproape un milion de masini anul trecut, in tara activand Volkswagen Group, PSA Peugeot Citroen si Hyundai-Kia.

JLR a produs 460.000 de masini anul trecut si isi propune 500.000 pentru anul in curs. Pe termen mediu dorinta este sa se ajunga la doua milioane masini, la fel ca marcile germane premium. Modelul „vedeta” al companiei este Range Rover Evoque, care in fiecare din ultimii trei ani si-a gasit 50.000 de clienti in Europa.

Lasa un comentariu