Noul MINI John Cooper Works, in caroseria traditionala cu trei usi, a fost lansat oficial si in Romania, masina avand un motor turbo pe benzina de 2 litri, mai mare decat in trecut (1,6 litri), si o putere maxima de 170 kW/231 CP. Masina porneste de la 32.550 euro cu TVA (26.250 euro fara TVA) pe piata din Romania si vine sa concureze cu Audi S1, masina cu pret si specificatii similare.
Motorul noului MINI John Cooper Works dezvolta o putere maxima de 170 kW/231 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 320 Newton-metru (Nm). Toate acestea in schimbul unui consum mediu de 6,7 litri (5,7 litri pentru versiunea automata) de benzina pentru 100 kilometri parcursi si emisii 155 grame CO2/km.
Accelerarea pana la 100 km/h se face in 6,3 secunde (-0,2 secunde fata de vechiul model) pentru varianta cu transmisie manuala cu sase trepte si in 6,1 secunde (-0,6 secunde fata de vechiul model) pentru versiunea cu transmisie automata sport cu sase viteze (Steptronic).
In procente, noul model este cu 10% mai puternic si are un cuplu cu 23% mai mare. Interesant este ca masina livreaza cuplul maxim, 320 Nm, pe o plaja foarte larga de turatii, intre 1.250 si 4.800 rotatii pe minut (rpm). In rest, masina preia toate tehnologiile moderne de la versiunile mai putin puternice, indeosebi de la modelul MINI Cooper S din care deriva.
Noul MINI John Cooper Works are 3.974 mm lungime, 1.727 mm latime, 1.414 mm inaltime si un ampatament de 2.495 mm. Masina are o masa de 1.295 kg.
Tehnologia suspensiei a fost optimizata pentru caracteristicile de putere si performanta ale motorului si pentru livrarea unor performante optime pe circuit. Sistemul sport de frane Brembo este nou dezvoltat si este pus in evidenta de jante din aliaj usor, de 17 toli, cu design John Cooper Works Race Spoke.
Pentru prima data este disponibila o servodirectie gestionata electromecanic cu Servotronic, precum si posibilitatea comandarii optional a amortizoarelor adaptive (Dynamic Damper Control), ceea ce asigura o experienta cu un nivel ridicat al confortului pentru un astfel de model sportiv.
In echiparea standard vine Dynamic Stability Control (DSC/control dinamic al stabilitatii) ce include Dynamic Traction Control (DTC/control dinamic al tractiunii), Electronic Differential Lock Control (EDLC/control electronic al diferentialului blocant) si Performance Control (un mod sportiv al DSC).
Designul exterior este optimizat aerodinamic si pentru a amplifica imaginea sportiva. Elementele de design specifice modelului MINI John Cooper Works sunt faruri LED cu semnalizatoare de culoare alba, contururi distinctive ale pasajelor rotilor, grila a radiatorului John Cooper Works, elementul de design care integreaza semnalizatoarele laterale si hayon cu inscriptie John Cooper Works, sistem sport de evacuare distinctiv si culoare noua Rebel Green pentru caroserie, disponibila exclusiv pentru noul MINI John Cooper Works.
Interiorul are ambianta caracteristica unui automobil sport: scaune sport John Cooper Works exclusivie cu tapiterie Dinamica si cu tetiere integrate, praguri John Cooper Works, volan John Cooper Works cu butoane multifunctionale si clapete de schimbare a vitezelor in combinatie cu transmisia sport Steptronic cu sase trepte, levier John Cooper Works al schimbatorului sau selectorului de viteze, afisaje in cockpit, monitor central de informatii si cheie in design specific modelului, pedale si suport pentru piciorul conducatorului din otel inoxidabil, tapiterie antracit a plafonului, precum si pachetul Driving Excitement disponibil standard.
Structura a caroseriei a fost optimizata ca masa si pentru siguranta pasiva. Automobilul cantareste tot atat cat precedentul model, la acelasi nivel de dotari, chiar daca motorul a crescut in clindree. Echipamentele standard de siguranta includ airbaguri frontale si laterale, airbaguri cortina laterale, centuri de siguranta cu prindere in trei puncte pentru toate locurile, cu pretensionare si limitator de forta in fata, sistem ISOFIX de prindere a scaunelor pentru copii in spate si, optional, pentru locul pasagerului din fata, control al presiunii in anvelope si capota fata partial activa pentru protectie optimizata a pietonilor in caz de impact.