Continental a primit in ultimii ani numeroase plangeri legate de mirosul insuportabil din jurul fabricii de anvelope din Timisoara, iar grupul german spune acum ca a inaugurat prima faza din investitia de 10,5 milioane euro pentru eliminarea perceptiei mirosului. Continental are peste 2.300 de angajati la fabrica din Timisoara. „Investitia se concentreaza pe reducerea perceptiei mirosului specific productiei de anvelope in perimetrul adiacent fabricii. Continental a realizat teste pilot asupra solutiei tehnice incepand din decembrie 2013”, spune compania.
In ultimii ani presa din Banat, dar si cea din capitala a scris despre locuitorii din zona fabricii care s-au plans de mirosurile insuportabile emanate de unitatea producatoare de anvelope. Subiectul a generat multe polemici si a starnit controverse, osciland intre cei care spun ca uzina afecteaza grav sanatatea oamenilor din zona si intre cei care sustin ca Timisoara ar trebui sa fie fericita ca un investitor de calibru se extinde.
Cei de la Continental au demarat in 2013 o serie de teste si acum implementeaza tehnologia pentru a rezolva problema. Practic este vorba de o prima etapa din Investitia de 10,5 milioane de euro in tehnologiile cu plasma rece si oxidare termica regenerativa.
Principiul de operare al solutiei tehnice, „Oxidare Non-Termica – Tehnologie cu Plasma Rece (oxigen activ)”, consta intr-un curent alternativ ce genereaza un camp de plasma care descompune oxigenul si apa din aer in radicali de oxigen. Se produce o reactie de oxidare la contactul cu aerul din procesul de productie, care la randul ei neutralizeaza moleculele de miros rezultate in procesul de vulcanizare a anvelopelor.
In plus, compania va instala in aria de Mixing un echipament denumit „Oxidare Termica Regenerativa” (RTO). Acesta va distruge compusii organici volatili aparuti in cadrul procesului de productie prin oxidarea lor la temperatura inalta.
Compania produce in Timisoara o gama larga de anvelope, cu dimensiuni intre 13 si 20 de toli, in linie cu cerintele pietei, incluzand anvelope UHP (Ultra High Prerformance – de inalta performanta), anvelope pentru automobile electrice, precum si anvelope pentru vehicule comerciale usoare (VAN). Compania a investit 370 milioane euro la Timisoara, unde are 2.300 de angajati.