In martie 2015 inmatricularile de masini noi au depasit 1,6 milioane unitati in UE, in conditiile in care in uiltimii doi ani totalul a depasit rar 1,2 milioane unitati si a fost in unele cazuri de sub 700.000 masini/luna, arata datele ACEA. Portugalia si Spania au fost tarile cu cele mai mari cresteri procentuale in primul trimestru, iar Austria si Polonia au fost printre putinele cu scaderi. La marci auto, Jeep si Mitsubishi au avut cele mai mari cresteri, iar Dacia a livrat 95.000 de masini. Piata romaneasca a crescut in media europeana: 8%. Comentand parcursul excelent al pietei auto din UE, AFP spune ca „are un tigru in motor”.
In primele trei luni din 2015 au fost livrate 3,52 milioane masini noi, avans de 9% fata de primul sfert din 2014. Germania este detasat cea mai mare piata, cu peste 750.000 de masini, iar Marea Britanie este la mica distanta, cu peste 730.000.
Ca si cresteri procentuale ale inmatricularilor, in Portugalia si Spania s-a depasit 30%, iar in Cehia 24%. Un sfert dintre tarile UE au inregistrat scaderi, cele mai mari fiind in Austria, Polonia, Finlanda si Luxemburg. In Romania s-au inmatriculat 14.452 de masini noi, in Bulgaria totalul a fost de aproximativ 5.000 unitati, iar in Ungaria de peste 17.000 masini.
La topul marcilor, Volkswagen are 11,9% din piata, Ford 7,5%, iar Renault si Opel au cate 6,8%. Dacia are o cota de 2,7%, livrarile crescand de la 91.000 unitati la 95.000 unitati. Ca si cresteri procentuale, vanzarile Jeep s-au triplat, iar cele ale Mitsubishi au avansat cu 77%. Livrarile Porsche si smart au avansat cu peste 40%.
In lupta dintre marcile germane premium Audi are cea mai mare cota de piata (5,3%), BMW are 5%, iar Mercedes-Benz 4,9%.