Mercedes-Benz anunta ca va lansa un pick-up de dimensiuni medii, fiind primul brand premium care intra in acest segment. Germanii spun ca modelul va iesi pe piata pana la finalul deceniului, presa speculand ca masina ar putea fi in piata cel mai devreme in 2017. Modelul e gandit pentru America Latina, Australia, Africa de Sud si Europa.
Cei de la Mercedes-Benz spun ca segmentul pick-up este foarte atragator si, la fel cum Mercedes-Benz a avut curajul acum 20 de ani sa fie prima marca premium care lansa un SUV (modelul M), acum compania face un pas indraznet spre pick-up-uri.
Modelul va fi disponibil in versiuni cu motor in patru cilindri si sase cilindri, va avea patru locuri si va exista si o versiune de lux, cu scaune din piele.
„Cu ani in urma SUV-urile erau dure. Apoi au devenit mai simpatice. Acelasi trend il prezicem si pentru camionete, astfel ca vedem oportunitati deosebite prin intrarea in aceasta piata”, spune Volker Mornhinweg, seful diviziei Mercedes-Benz Vans. Aceasta divizie, care construieste modele precum Sprinter, Vito si Citan, se va ocupa si de noul model.
Camionetele sunt foarte populare in SUA, dar germanii nu s-au decis daca vor intra pe acea piata extrem de dura, unde domina Ford F150 si Chevrolet Silverado. Modelul german va fi mai mic decat acestea, dar cu siguranta va fi mai scump. Si in America Latina si Australia camionetele merg extrem de bine, dar in Europa vanzarile sunt foarte scazute.
Marcile premium germane si-au facut un nume prin limuzine, insa in ultimii zece ani au intrat pe categorii inedite: Audi a lansat un model de clasa mica, BMW a lansat un monovolum. Nu e astfel de mirare ca Mercedes-Benz incearca o camioneta.
Datele IHS Automotive arata ca in lume s-au vandut anul trecut 2,34 milioane de pick-up-uri, iar in 2020 se va depasi nivelul de 2,8 milioane.