Uzina de la Kaluga (Rusia) detinuta de PSA Peugeot Citroen si Mitsubishi va suspenda productia auto din cauza gravei crize de pe piata rusa, cele mai afectate fiind doua modele franceze (oprire pana pe 10 iulie). Uzina, inaugurata in 2012, are o capacitate de 125.000 masini/an, iar acum vor fi eliminate si 100 de locuri de munca, scrie AFP.
Kaluga este un oras cu 300.000 de locuitori, situat la sud de Moscova. Caderea pietei ruse a afectat atat de tare vanzarile masinilor noi incat la Kaluga productia Citroen C4 Sedan si Peugeot 408 va fi oprita intre 27 aprilie si 10 iulie. Productia modelelor Mitsubishi Outlander si Pajero Sport este oprita pana pe 12 mai, cu incepere din 2 aprilie.
Uzina PCMA Rus este un joint-venture la care PSA detine 70%, iar Mitsubishi 30%. Acum, din cauza deprecierii rublei, puterea de cumparare a scazut mult, iar in primele doua luni ale anului vanzarile cumulate Peugeot si Citroen au scazut cu 80% in Rusia. In aceste conditii, uzina nu putea sa riste sa acumuleze stocuri de care ar scapa extrem de greu.
Autoritatile de la Moscova au anuntat luni, 23 martie, un plan de 25 miliarde ruble (423 milioane dolari), prin care vor sa ajute piata auto aflata in cadere libera din cauza scaderii puterii de cumparare. Piata rusa a scazut cu 32% in primele doua luni ale anului si ar putea sa scada cu 50% daca nu va primi ajutor, spunea ministrul rus al industriei.
Fondurile vor fi folosite pentru a reduce dobanzile imprumuturilor auto, pentru a scadea costul leasing-ului si pentru finantarea institutiilor publice care doresc sa cumpere vehicule comerciale.
Piata rusa este in deruta din cauza caderii rublei, iar puterea de cumparare a scazut si masinile au devenit extrem de scumpe pentru majoritatea oamenilor. Renault, Nissan si Volkswagen au anuntat reduceri ale productiei, iar realitatea grava a fost ilustrata de anuntul facut recent de General Motors, care va inchide uzina de la St. Petersburg si va retrage marca Opel din piata.
Piata masinilor noi din Federatia Rusa totaliza 1,5 milioane masini in 2005, a ajuns la 2,89 milioane unitati in 2008, iar in 2013 a fost de 2,6 milioane masini si a scazut anul trecut cu 10%. Insa, in loc sa treaca de 3,2 milioane unitati in acest an, cum indicau prognozele mai vechi, piata are toate sansele sa cada la 1,5 milioane masini.