Acasa Fiat Fiat nu va mai fi niciodata o marca de volum in Europa, spune seful companiei

Fiat nu va mai fi niciodata o marca de volum in Europa, spune seful companiei

de Vlad Barza

Fiat 500 Vintage 57 (sursa - Fiat)

Fiat va iesi din „clubul” marcilor de volum, va avea modele in doar cateva clase auto si se va orienta strict catre modelele care ii aduc profit, a spus, la Salonul Auto de la Geneva, Sergio Marchionne, seful companiei. Vanzarile Fiat in Europa au scazut puternic, de la peste un milion de unitati in 2009, la 580.000 anul trecut, de vina fiind si faptul ca a lansat extrem de putine modele noi.

Marchionne a vorbit despre „disciplina de marca” si despre faptul ca marca italiana nu mai poate fi una „de masa” in Europa si nu mai are de gand sa ofere modele pe toate segmentele: „Fiat isi va pierde atractivitatea de marca generalista si se va concentra pe ce stie mai bine sa faca”.

Marchionne a schimbat profilul gamei de modele Fiat in Europa, insistand pe modele de mici dimensiuni precum Panda, si mai ales 500 (cu derivatele sale hatchback, MPV, crossover).

Viitorul altor modele care se vindeau bine in trecut este neclar. Bravo urmeaza, se pare, a fi inlocuit in 2016, dupa multe amanari, in timp ce Punto ar urma sa fie inlocuit de un model din gama lui 500.

Sergio Marchionne a admis ca nu renteaza ca Fiat sa incerce sa recupereze cota de piata pierduta, fiindca demersul nu ar fi viabil din punct de vedere economic. In 2006 Fiat avea 6,1% din piata masinilor noi in UE, iar anul trecut a scazut la 4,6%. In acelasi interval Skoda a urcat de la 2,9% la 4,4%.

Grupul Fiat Chrysler Automobile (FCA) va compensa la nivel mondial reducerile din Europa, existand doua strategii: globalizarea marcii Jeep, ale carei vanzari sunt prognozate sa creasca de cateva ori, dar si transformarea Alfa Romeo intr-o marca mondiala, sport, premium. Aceste lucruri se vor intampla in urmatorii 5-10 ani.

Vanzarile Fiat au scazut puternic in Europa si evolutia lor a fost sinuoasa in ultimele decenii. In 1997 si 1998 vanzarile depaseau 1,2 milioane unitati, in 2003 scazusera la sub 800.000 unitati, in criza au atins in 2009 maximul de 1,01 milioane masini, insa in ultimii trei ani s-au situat la sub 600.000 unitati.

Dintre marcile cu vanzari mari, Fiat a lansat in ultimii cinci ani cele mai putine produse noi, consecinta fiind ca modelele existente s-au prabusit puternic in vanzari, nefiind innoite. Spre exemplu, Punto si-a gasit 86.000 de clienti in Europa anul trecut, departe de maximul din 2006 (peste 400.000 de unitati). La Panda vanzarile au totalizat 152.000 de masini anul trecut, jumatate fata de 2009.

Fiat a testat piata si cu modele mai de nisa, care insa au avut vanzari sub asteptari, un exemplu fiind masina de familie Freemont, care si-a gasit 17.000 de clienti anul trecut.

Ceva mai bine a mers modelul Fiat 500, care a ramas in intervalul 150.000-180.000 in ultimii sase ani.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2015

Fiat 500 Vintage '57 (sursa - 0-100.ro)

Fiat 500 Vintage '57 (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu