Ford Romania a anuntat ca a ajuns anul trecut la o cota de piata de 8,21% in Romania, fata de 6,98% in 2013, rezultatul fiind un record pentru Ford in ultimii cinci ani de prezenta directa in Romania (fara importatorul Romcar, din Grupul Tiriac – n.r.). Cele mai bine vandute modele, in tara, au fost Fiesta (2.575 masini), Focus (1.676 masini) si Transit (827 unitati), potrivit datelor companiei. Anul 2015 va continua sa consolideze imaginea marcii in tara deoarece varful sau de gama in randul masinilor sportive, Mustang, va incepe sa fie comercializat si local, din vara.
Daca privim segmentul automobilelor, Ford a avut inmatriculari in crestere cu 56,2% anul trecut, la un total 5.721 masini. Daca luam in calcul si autovehiculele comerciale usoare, Ford a crescut cu 49,41%, la un total de 7.039 autovehicule.
Ford Romania noteaza ca anul 2014 a marcat un moment de revenire a cererii din partea persoanelor fizice, existand vanzari in crestere cu 49,4% pe acest segment. Totodata, clientii de flote au crescut cu 39,6%.
„Ne bucura rezultatele pe care le-am obtinut in 2014, un an in care noile noastre produse si tehnologii ne-au ajutat sa ne imbunatatim vizibil prezenta pe piata din Romania”, a declarat Zoltan Brassai, director general Ford Romania, Compania Nationala de Vanzari (CNV), intr-un comunicat de presa.
Anul 2014 a marcat si debutul in Romania al programului gratuit de conducere preventiva Ford Driving Skills for Life, care s-a bucurat de un real succes in randul tinerilor participanti. Prin programul Ford Driving Skills for Life, Ford a reusit sa instruiasca in Romania peste 1.000 de tineri, ceea ce reprezinta o performanta pentru Romania si locul pe care tara il ocupa in ansamblul acestui proiect international, noteaza Ford.
„2015 se anunta a fi un an dinamic pentru Ford in Romania intrucat vom avea un numar important de lansari pentru noi produse, inclusiv mult asteptatul Ford Mustang, care in vara acestui an va ajunge si in tara noastra. In plus, ne bucuram sa putem continua si extinde in 2015 programul nostru de conducere preventiva Ford Driving Skills for Life, care vine in intampinarea tinerilor soferi si ii invata pe acestia sa conduca responsabil”, a spus Brassai.
In 2014, la nivel european, Ford a vandut 1,16 milioane de vehicule in cele 20 de piete principale ale marcii, ceea ce reprezinta o crestere de 7,3 % fata de anul precedent. Cota de piata totala a Ford in Europa a crescut cu 0,2% ajungand in 2014 la 8% – acesta fiind cel mai bun rezultat din 2011 incoace.