Fondatorul segmentului premium pentru clasa automobilelor mici aniverseaza 55 de ani, iar International Mini Meeting (IMM) sarbatoreste aniversarea in comitatul Kent, Marea Britanie. Primul Mini clasic, produs la Birmingham, a ajuns pe piata in 18 august 1959, iar la acea vreme nimeni nu putea anticipa succesul si dezvoltarea ultetioara a marcii britanice.
Acum 55 de ani, doua modele au fost prezentate publicului in premiera, singurele diferente fiind grila radiatorului, capacele butucului si vopseaua: Morris Mini Minor si Austin Seven. Conceptul designerului Alec Issigonis a fost pe cat de simplu, pe atat de ingenios: mult spatiu interior, combinat cu dimensiuni exterioare minime, patru locuri, proprietati perfecte de condus, consum mediu de combustibil si un pret rezonabil.
Principiul de baza al marcii a fost confirmat inca o data la lansarea pe piata a noului MINI in 2001. De atunci, MINI a combinat valorile clasice ale primelor generatii cu cerintele unui automobil modern. Foarte putine concepte de automobile au supravietuit o perioada atat de indelungata sau au castigat un nivel comparativ de popularitate – si niciun alt concept nu a fost aplicat unei varietati atat de mari de versiuni precum in cazul MINI.
In prezent, gama cuprinde un numar mare de modele: incepand cu varianta clasica de caroserie MINI Hatch, portofoliul continua cu MINI Clubman, MINI Cabriolet, MINI Coupe si MINI Roadster, pentru a se incheia cu MINI Countryman si MINI Paceman. In primavara anului 2014, cand a fost lansat noul MINI pe piata, brandul a inceput un capitol nou al acestei povesti de succes. O varianta complet noua de caroserie va intra in programul de modele cu incepere din toamna anului 2014: MINI cu cinci usi.
In primul sfarsit de saptamana din luna august, membrii comunitatii de modele Mini clasic si MINI s-au reunit in comitatul Kent pentru a sarbatori a 55-a aniversare a celui mai de succes si mai popular automobil britanic de clasa mica. Automobilele prezentate cu aceasta ocazie au variat de la unele din primele automobile ale marcii, care dateaza din 1960, la o versiune clasica Mini Clubman Estate si la clasicul 25 Special Edition Mini din 1984, pana la ultimele Mini clasice construite vreodata, in anul 2000.
Oaspetii de onoare ai aniversarii au fost Paddy Hopkirk, cel care a obtinut prima victorie a marcii in Raliul Monte Carlo Rally – cu un Mini Cooper S, in urma cu 50 de ani -, si Russ Swift, cel care a facut o demonstratie cu o parte din trucurile si cascadoriile sale unice.
Traditional, fanii marcii se reunesc la International Mini Meeting pentru a-si arata pasiunea pentru cel mai faimos automobil mic din lume. Anul acestea, ei au conceput si au produs sute de abtibilduri individuale pe care au imprimat mesaje si imagini. Cele mai bune designuri vor fi prezentate spre sfarsitul acestui an la o mare expozitie MINI ce va avea loc la Muzeul BMW din Munchen.
International Mini Meeting (IMM) a fost organizat pentru prima data in Germania, in 1978. La acea vreme era un eveniment de camping de trei zile, la scara relativ mica. Popularitatea lui a crescut de la un an la altul, fanii fiind pregatiti sa calatoreasca din ce in ce mai departe, pana cand organizatorii au decis in cele din urma sa-l transforme intr-o reuniune internationala. IMM are loc in fiecare an in alta tara, dar se intoarce in Marea Britanie la fiecare cinci ani pentru a marca aniversarea marcii din luna august.
BMW Group, cu cele trei marci auto ale sale – BMW, MINI si Rolls-Royce – este liderul mondial al constructorilor premium de automobile si motociclete si ofera servicii financiare si de mobilitate premium. In calitate de companie ce opereaza la nivel global, BMW Group dispune de 29 de unitati de productie si asamblare in 14 tari si are o retea de vanzari in peste 140 de tari.
In 2013, BMW Group a vandut, la nivel mondial, aproximativ 1,963 milioane de automobile si 115.215 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2013 a fost de 7,91 miliarde de euro, iar veniturile au atins pragul de 76,06 miliarde de euro. La 31 decembrie 2013, BMW Group dispunea de o forta de munca de 110.351 de angajati.