Acasa Romania KLAR Professional pleaca la „vanatoare” de vopsitori auto

KLAR Professional pleaca la „vanatoare” de vopsitori auto

de Adrian Mitrea

Bogdan Jambori (sursa - Policolor)

Cu o penurie de vopsitori auto in piata, rezultatele slabe ale muncii celor ramasi in aceasta meserie, in tara, se vad cu ochiul liber pe strada: masini in doua nuante de culoare, chit umflat, vopsea cohita dupa o vizita la spalatorie. Toate acestea sunt probleme generate atat de lipsa unei pregatiri adecvate, cat si de orientarea vopsitorilor catre produse tot mai ieftine, la cererea clientilor. Policolor, cu a sa divizie KLAR Professional, pleaca la „vanatoare” de noi vopsitori auto in toata tara si spera ca scolile de meserii vor reveni in forta.

Au disparut scolile de meserii

Cea mai mare problema a fortei de munca din vopsitoria auto este lipsa de calificare sau chiar lipsa de orice fel. In piata exista asa-zisi vopsitori care promit calitate si preturi mici, insa adesea rezultatul – masina ta – arata de ca si cum ti-ai fi vopsit-o singur, tu fiind inginer de sunet sau… jurnalist.

Unii vopsitori buni au emigrat, altii au pierdut pasul cu tehnicile, substantele cele mai noi si chiar cu suprafetele care trebuie vopsite. Acum 20 de ani la o masina era de vopsit la exterior doar tabla, acum circa 15% din exteriorul unui automobil este plastic – un material care difera de la marca la marca si care poate pune mari probleme vopsitorilor.

Bogdan Jambori, Business Unit Manager la KLAR Professional din cadrul Policolor, explica: „La mecanica baza materiala pe care sa faci scoala e mai usor de gasit. Poti gasi trei motoare pe care sa le dezasamblezi si sa le asamblezi la nesfarsit. Dar la vopsitorie baza materiala este scumpa, trebuie intretinuta in permanenta si trebuie alimentata mereu. Un piston si niste segmenti pot sta intr-o scoala si zece ani”.

La vopsitorie e nevoie mereu de materie prima, iar odata folosita, aceasta nu mai poate fi reciclata sau refolosita.

„La ora actuala este o penurie de vopsitori. Nu exista vopsitori, nu exista mecanici, nu exista ospatari”, spune Jambori.

KLAR Professional, la „vanatoare” de noi vopsitori

„Ne-am propus sa formam in jur de 4.000 de vopsitori in noul Centru National de Formare. Imi doresc ca acest training sa duca la crestrea vanzarilor noastre, dar in acelasi timp sper ca va duce, intr-un final, ca cineva dintr-un Guvern, oricare ar fi el, sa deschida scoala de profesionala de profil. (…) Noi, prin aceasta scoala, incercam sa inlocuim ce a disparut din lantul acesta al formarii profesionale”, a spus Bogdan Jambori.

KLAR Professional si Policolor sustin ca sunt cei mai buni in suport tehnic pentru vopsitori, la nivel national, iar formare cu vopsitori fac de ani de zile. Pana acum au beneficiat insa de training doar clienti ai lor, oameni din service-uri.

„Vanatoarea” de vopsitori se face insa acum la nivel national, iar compania va cauta in special oameni tineri care sa imbratiseze aceasta meserie, chiar daca nu au vopsit in viata lor nici macar un gard.

„Un vopsitor bun nu se formeaza intr-un an de zile. Unul bun se formeaza in 2-3 ani, iar dupa cinci ani ajunge sa nu-l mai surprinda nimic in meserie”, potrivit lui Bogdan Jambori.

KLAR Professional este singurul producator din tara care detine in portofoliu orice produs pentru industria auto, in domeniul vopselei. In cadrul Policolor, divizia KLAR Professional are circa 100 de angajati care lucreaza in cercetare si dezvoltare, productie, controlul calitatii si distributie.

Chit auto (sursa - Policolor)

KLAR Professional este divizia specializata in vopsele auto a Policolor, cel mai mare producator cu traditie pe piata din Romania (din 1965). Cu o istorie de peste 40 de ani in industria vopselelor auto, KLAR Professional este compania cu un nivel avansat de experienta in producerea de vopsele auto OEM, aftermarket si de sisteme complete pentru refinisarea autovehiculelor.

Grupul Policolor-Orgachim opereaza doua mari unitati de productie: Policolor Romania si Orgachim Bulgaria si este liderul regional in domeniul tehnologiei vopselelor si lacurilor in zona sud-sst europeana.

Lasa un comentariu