Fiat Panda Cross, versiunea 4×4 creata pentru teren accidentat a masinii de oras Panda, va incepe sa fie comercializata din toamna a acestui an, dupa ce a fost prezentata in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva, in martie, a anuntat Fiat. Fiat Panda Cross vine cu motor pe benzina TwinAir de 0,9 litri si cu motor diesel JTD de 1,3 litri.
Propulsorul TwinAir dezvolta 90 Cai Putere (CP) la 5.500 rotatii pe minut (rpm) si un cuplu maxim de 145 Newton-metru (Nm) la 1.900 rpm, constant pana la 3.000 rpm. Butonul ECO limiteaza cuplul motorului la 100 Nm la 2.000 rpm pentru a economi carburant. Consumul mediu este de 4,9 litri benzina pentru 100 km parcursi, iar emisiile sunt de 114 grame CO2/km.
Motorul 1.3 JTD MultiJet II are 80 CP la 4.000 rpm, este dotat standard cu filtru de particule (DPF) si dezvolta cuplu maxim de 190 Nm la 1.500 rpm. Propulsor are turbina cu geometrie fixa si intercooler optimizat pentru a oferi putere mare la turatii joase. Acest propulsor consuma 4,7 litri motorina pentru 100 km parcursi si emite 125 grame CO2/km.
Pe motorul pe benzina este oferita o cutie de viteze cu sase trepte la care prima viteza este foarte scurta, pentru a favoriza condusul in off-road.
Garda la sol este de 161 mm la versiunea pe benzina si de 158 mm la versiunea diesel.
Fiat estimeaza ca varianta Panda Cross va reprezenta pana la 20% din vanzarile modelului Panda in Europa, procent care era in jur de 7% in 2006, cand a fost pentru prima data introdusa versiunea 4×4 pe Panda (vechea generatie).
Masina are un sistem 4×4 permanent controlat electronic si functie ELD (Electronic Differential Lock).