Acasa BMW BMW a economisit 6,8 mil. euro in 2013 prin reducerea resurselor si a emisiilor cu 6,6% pentru fiecare autovehicul produs

BMW a economisit 6,8 mil. euro in 2013 prin reducerea resurselor si a emisiilor cu 6,6% pentru fiecare autovehicul produs

de Adrian Mitrea

Intr-o uzina BMW (sursa - BMW)

Anul trecut, fata de 2012, nivelul de resurse utilizate si emisii generate la productia unui automobil a scazut in medie cu 6,6%, ceea ce a generat o reducere a costurilor cu 6,8 milioane euro, a anuntat compania. Eficientizarea a fost obtinuta prin investitii continue in procesele de productie, de la dezvoltarea de surse de energie regenerabila pentru procesul de productie, la optimizarea continua a procesului de productie, asa cum este folosirea utilajelor propulsate cu hidrogen in fabricile sale. Pentru intervalul 2006-2013 consumul de resurse si emisiile pentru producerea unei masini au scazut cu 35,7%.

„In viziunea BMW Group, sustenabilitatea este o parte esentiala in definirea noului concept de automobile premium. Preocuparea pentru o dezvoltare durabila si un impact minim asupra mediului se regaseste de la procesul de productie, la eficientizarea constanta a consumului si emisiilor Grupului. In 2007 se stabilea obiectivul de a reduce emisiile de CO2 si consumul pentru fiecare automobil produs cu o medie de 30% pana in 2012. Nivelul de eficienta pentru acest interval a fost 35,7% si acum obiectivul 2006-2020 este o imbunatatire de 45%”, a anuntat compania germana.

Iata cum au fost reduse emisiile si consumul de resurse in ultimii sapte ani (2006-2013):

  • Consum de energie –31%
  • Consum de apa –33,1%
  • Apa procesata –42,7%
  • Deseuri nereciclabile –69,7%
  • Emisii solventi –36,7%
  • Emisii CO2 –35,2%

„Modelul nostru de afaceri este bazat pe automobile si servicii premium pentru mobilitate individuala. Privim spre viitor si ne concetram actiunile catre obiective pe termen lung. Telul nostru este sa fim pionieri, oferind clientilor nostri solutii care deschid drumul catre viitor”, a spus Norbert Reithofer, presedintele Consilului Director al BMW AG, intr-un comunicat de presa.

In urmarirea obiectivelor de dezvoltare durabila, BMW Group are o dubla strategie. Evolutie – Efficient Dynamics, pe de o parte, ceea ce reprezinta imbunatatirea continua a automobilelor cu sistem de propulsie conventionala, si revolutie – BMW i, pe cealalta parte, prin dezvoltarea unui concept complet nou de automobile.

„Cererea actuala pentru flota noastra de automobile cu zero emisii si dorinta de a reduce in continuare semnificativ emisiile CO2 impune o abordare revolutionara de dezvoltare. BMW i si Efficient Dynamics reprezinta raspunsul nostru pentru aceste provocari”, a explicat Herbert Diess, membru in Consiliul Director al BMW AG, responsabil pe Dezvoltare si Cercetare.

BMW Group a fost singurul producator de automobile care a reusit sa respecte angajamentul voluntar ACEA de reducere a emisiilor de CO2 pentru flota de automobile produse. Intre 1995 si 2013 media emisiilor pentru automobilele vandute in Uniunea Europeana a scazut cu 37%. Consumul mediu pentru automobill vandut in 2013 in spatiul Uniunii Europene este de 6,2 litri pentru benzina si 4,8 litri pentru diesel. Nivelul mediu de emisii este de 133 g CO2 per km.

In 2013 erau deja 39 de automobile oferite de BMW care inregistrau emisii de cel mult 120 g CO2/km.

„Anul trecut a marcat debutul pe o serie de piete europene a noului BMW i3, primul atuomobil premium electric. Pentru a raspunde unei cereri peste asteptari, BMW a anuntat investitii pentru triplarea productiei de fibra de carbon si un obiectiv de 100 de automobile BMW i3 produse in fiecare zi. Gama BMW i va fi completatata in aceasta luna de BMW i8, care isi va marca debutul mondial pe piete selectate din intreaga lume”, spune producatorul auto german.

Dar si automobilele conventionale au cunoscut o serie de imbunatatiri importante, ca parte a programului Efficient Dynamics pe trei directii importante de dezvoltare:

  • Tehnologii de materiale ultrausoare care acum inglobeaza si fibra de carbon (CFRP – Plastic Ranforsat cu Fibra de Carbon) alaturi de materiale plastice, aluminiu si magneziu. Experienta utilizarii fibrei de carbon dobandita pe BMW i este acum extinsa pe mai multe modele din gama. Primii beneficiari sunt noile BMW M3 si M4, dar si viitoarea generatie BMW Seria 7.
  • Solutii aerodinamice tot mai sofisticate, cu noul BMW X5 si BMW i8 ultimii exponenti ai acestor solutii, oferind un coeficient aerodinamic „best in class”. Printre noile solutii prezentate se numara si noile Airblades si Aircurtains, o solutie pentru optimizare aerodinamica pentru rotile fata, una dintre zonele cele mai importante din acest punct de vedere la un automobil.
  • Management inteligent care asigura o utilizare optima a resursele conform conditiilor de drum si traseului planificat. Din 2013, toate modelele BMW au modul ECO PRO oferit standard – acesta sustine un stil de condus economic, micsoreaza consumul componentelor auxiliare, precum aerul conditionat si are un potential de eficientizare de aproximativ 15%. Un alt sistem prezentat in 2012 si care a fost extins pentru aproape toata gama de modele BMW si MINI este functia coasting automata. La ridicarea acceleratiei, motorul este deconectat automat de la cutia de viteze si astfel singurele forte de decelerare sunt rezistenta aerodinamica si rezistenta de rulare a penurilor.  Sistemul este disponibil standard pentru majoritatea modelelor echipate cu o cutie de viteza automata.

Tot in 2013, BMW a introdus Predictive Drivetrain Management si Predictive Drivetrain Assistant. Aceste sisteme folosesc informatiile GPS pentru a face recomandari conducatorului auto cu privire la stilul de condus si, in acelasi timp, pentru a realiza schimbari rapide ale treptelor de viteza la transmisiile automate.

BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile si motociclete datorita marcilor BMW, MINI si Rolls-Royce. In calitate de companie ce opereaza la nivel global, BMW Group dispune de 28 de fabrici de productie si asamblare, in 13 tari, si are o retea de vanzari in peste 140 de tari.

In 2013, BMW Group a vandut, la nivel mondial, aproximativ 1,963 milioane de automobile si 115.215 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2013 a fost de 7,91 miliarde de euro, iar veniturile au atins pragul de 76,06 miliarde de euro. La 31 decembrie 2013, BMW Group dispunea de o forta de munca de 110.351 de angajati.

Lasa un comentariu