Acasa Jaguar Jaguar recheama in service modele XF, S-Type si X-Type vandute in Romania, pentru probleme diverse

Jaguar recheama in service modele XF, S-Type si X-Type vandute in Romania, pentru probleme diverse

de Adrian Mitrea

Jaguar XF Facelift (sursa - 0-100.ro)

Trei modele Jaguar vandute in Romania – XF, S-Type si X-Type – sunt rechemate in service din cauza unor probleme diverse, cele mai grave fiind legate de niste scurgeri de motorina si pericol de incendiu, reiese din scrisorile de rechemare transmise clientilor.

In cazul celui mai nou model, XF, 54 de masini din tara sunt rechemate deoarece poate exista o pierdere mica de motorina pe la imbinarea dintre conducta de retur si injector. S-a raportat miros de motorina si au fost si cazuri in care s-a gasit motorina sub automobilele stationate. Este vorba despre limuzine medii Jaguar XF, produse intre anii 2012 si 2014, echipate cu motor turbo diesel de 2,2 litri, aceste motoare generand un recall similar si pentru Land Rover Freelander, de curand. Se va verifica etansarea garniturii si se va inlocui, daca este cazul.

De asemenea, alte trei exemplare Jaguar XF din Romania, cu motor 2.0 GTDi, sunt rechemate in service deoarece atunci cand presiunea de alimentare cu aer este mare, furtunul de legatura dintre radiatorul de racire a aerului si rezonatorul admisiei poate sa se desprinda de pe rezonator, din cauza strangerii insuficiente a colierului de fixare. In acel moment este posibil ca soferul sa auda un pocnet puternic si motorul sa se opreasca, putand sa provoace un accident. A existat un accident, la viteza mica, din acest motiv. Campania de rechemare in service consta in strangerea colierului cu pricina.

Un model Jaguar mai vechi, X-Type, este vizat de un recall care priveste sistemul cruise control. Sunt rechemate 60 de masini cu motor de 2,2 litri turbo diesel la care sistemul cruise control nu poate fi activat, iar in bord apare mesajul “Cruise Not Available”, fie acest sistem sa nu poata fi decuplat prin functia Cancel sau la apasarea franei, ci doar prin decuplarea contactului. Campania de rechemare consta in reprogramarea si reconfigurarea modulului de control al trenului de rulare.

Un singur exemplar S-Type din tara este vizat de un alt recall, legat de filtrul de particule (DPF). “Calibrarea DPF-ului nu a tinut cont de toate gradele de incarcare cu funingine. In cazul special in care vehiculul este utilizat mai ales pe distante scurte, la viteze mici si cu apasarea usoara a pedalei de acceleratie, este posibil ca in DPF sa se acumuleze o cantitate excesiva de funingine si hidrocarburi. Filtrele de particule (DPF) ale motoarelor V6 disel de 2,7 litri pot genera fum si/sau flacara sub podeaua vehiculului. Caldura generata de flacara din interiorul DPF-ului poare radia la nivelul componentelor adiacente ale vehiculului si poate provoca incalzirea partii inferioare a tunelului transmisiei, topirea componentelor din interiorul acestuia si aparitia unui risc de incendiu”, spune Jaguar.

Printre marcile care au mai facut rechemari in service in acest an, in Romania, se numara Yamaha, Land Rover, Dacia, Toyota, Hyundai, Honda, Nissan, Mitsubishi si Mercedes-Benz.

Lasa un comentariu