Acasa Romania Bosch spune ca in 2025 masinile se vor putea conduce singure in siguranta, iar o echipa de la Cluj lucreaza la proiect

Bosch spune ca in 2025 masinile se vor putea conduce singure in siguranta, iar o echipa de la Cluj lucreaza la proiect

de Vlad Barza

(sursa - Bosch)

In 2025 „soferul va deveni pasager” fiindca tehnologia va permite autonomie totala a masinilor, a spus Mihai Boldijar, sef al Bosch Romania, la conferinta anuala a companiei. Printre locurile in care germanii lucreaza la acest proiect se numara si Clujul, unde 30 de oameni dezvolta software care sa faca din sistemele de asistenta pentru sofer un substitut al acestuia.

„Masina nu va deveni niciodata independenta incat sa te urci si sa plece singura. Tot sub control uman va ramane, dar va putea fi trecuta sub control automat, aceasta ar fi viziunea. Momentul este inca departe, mai sunt zece ani si nu doar Bosch lucreaza la asta, ci mai multe firme considera ca aceasta este tendinta viitorului. Trebuie sa retinem insa ca prima oara trebuie adaptata legislatia care in prezent nu-ti permite multe lucruri. Nu doar tehnologia trebuie sa avanseze, ci si legislatia”, spune Mihai Boldijar.

Seful filialei spune ca divizia Bosch de la Cluj care lucreaza la acest proiect este inca la inceput, sunt 30 de oameni, dar vorbim despre o prima faza: „Ei lucreaza la software si la tot ce inseamna relatia dintre echipamentele video si masina, tot ce inseamna acest limbaj digital, printr-un program il fac ei, la Cluj”.

Ca si alte companii mari si Bosch vede mai multe faze pana la scoaterea pe piata a unei masini autonome 100%. In prezent si in anii imediat urmatori se testeaza conducerea autonoma partiala, in care soferul pastreaza contact vizual permanent. Prin 2020 se va trece la conducerea cu un grad ridicat de autonomie in care poate fi pastrat contact vizual partial, iar in 2025 „soferul va deveni pasager, ceea ce inseamna autonomie totala”.

Sistemele de asistenta pentru soferi, in prezent bazate pe radar, video si senzori cu ultrasunete, se dezvolta rapid de la pachete de functii mici pana la sisteme complexe, prin fuziunea datelor de la diferiti senzori. Bosch crede ca acest lucru va duce in urmatorii ani la o imbunatatire continua a experientei utilizatorului din punct de vedere al confortului si sigurantei, ajungandu-se la o conducere din ce in ce mai sigura, cu si mai putine leziuni si decese.

La finalul acestei dezvoltari, viziunea Bosch a conducerii fara accidente si a conducerii autonome va fi din ce in ce mai realizabila. Cercetatorii romani din centrul de cercetare Bosch de la Cluj vor contribui si la realizarea acestui proiect ambitios prin inovatiile pe care le vor aduce senzorilor care permit o conducere si mai sigura si dezvoltarea conducerii autonome.

Activitatea centrului de cercetare si dezvoltare Bosch de la Cluj vizeaza pentru inceput patru arii de activitate: dezvoltarea de software pentru Algoritmi de Procesare a Imaginilor, crearea de software embedded pentru invertoare fotovoltaice, sisteme de asistare a parcarii si conducerii si aria ingineriei de fiabilitate. Pe viitor, aceste arii de activitate se vor extinde.

Romania este pe harta masinilor autonome si datorita Continental care lucreaza in tara la astfel de proiecte. Pe plan mondial multe companii mari testeaza masini autonome, cele mai cunoscute proeicte fiind la Google, Nissan si Daimler.

 

Lasa un comentariu