O masina vine din Austria pe roti, iar o piesa rara ajunge din Marea Britanie, pe platforma, la intalnirea Dacia Clasic care va avea loc sambata, 10 mai, la Brasov. In total circa 50 de automobile istorice marca Dacia, si cateva Renault – vor participa la reuniunea anuala Dacia Clasic. Evenimentul marcheaza 45 de ani de la construirea primei Dacia 1300, astfel ca atentia va fi concentrata pe acest model, insa vor veni si proprietari cu automobile Dacia 1100. Acest eveniment al pasionatilor vine la doar cateva zile dupa ce Dacia a produs autovehiculul cu numarul cinci milioane la Mioveni.
O buna parte dintre posesorii masinilor istorice sunt tineri, „dacioti” indragostiti de Dacia 1300 si 1100 in copilarie.
La evenimentul de la Brasov vor fi expuse si cateva masini istorice deosebite:
- Dacia 2000 destinata cuplului Ceausescu si inaltilor demnitari comuniti. Masina este fabricata in 1981 si are dotari uimitoare pentru Romania acelor ani: cutie de viteze automata, aer conditionat, geamuri electrice si pilot automat cu comenzi pe volan.
- Renault 12, model similar cu Dacia 1300, lansat in acelasi timp in Franta, exemplar rarisim cu volan pe partea dreapta. Automobilul va veni pe platforma de la Londra special pentru Intalnirea anuala Dacia Clasic si ii apartine renumitului violonist roman, Remus Azoitei.
- Varianta de competitie a uzinelor Renault, Renault 12 Gordini, care a echipat in anii ’70 lotul National de Raliul al Romaniei (7 exemplare). Automobilul, fabricat in 1973, este pregatit pentru cursele de circuit si are un motor de 185 CP.
Automobilele Dacia se vor alinia in Piata Sfatului la ora 10:00 si, timp de trei ore si jumatate, proprietarii lor le stau la dispozitie tuturor vizitatorilor care vor sa le afle povestea.
Pentru ora 16:00 organizatorii au pregatit concursuri amuzante pentru testarea cunostintelor si creativitatii soferilor de Dacia.
Editia aceasta a Intalnirii Dacia Clasic marcheaza 45 de ani de la fabricarea primei Dacia 1300 in tara noastra, intrata in productie in august 1969, sub licenta Renault 12. Cele doua masini, Dacia 1300 si Renault 12, erau de fapt la fel, diferenta fiind facuta de emblemele si de inscriptionarile firmelor producatoare. Pana la jumatatea anului 1972, Dacia 1300 s-a facut cu piese frantuzesti, apoi s-au folosit piese realizate in tara noastra.
Sectie a Retromobil Club Romania, Dacia Clasic s-a infiintat in 2012 si reuneste pasionati de toate varstele ai masinilor care au marcat istoria tarii noastre si copilaria multora dintre noi. Dacia Clasic aduna pasionatii modelelor 1100, 1300, 1310/1410, 1410 Sport, 500 „Lastun” precum si modele rare ca Dacia D6 Estafette, 1301, 1302 si 2000.