Acasa BMW Confesiunile unui dealer auto premium de provincie: Masinile rulate au de regula de doua ori mai multi km decat afiseaza bordul

Confesiunile unui dealer auto premium de provincie: Masinile rulate au de regula de doua ori mai multi km decat afiseaza bordul

de Adrian Mitrea

Showroom BMW (sursa - Proleasing Motors)

Vanzarile de masini noi si rulate incep sa se reaseze, iar Lucian Alexe din Prahova este unul dintre oamenii de afaceri care au decis sa investeasca in plina criza. De la dealer Ford pe vremuri, in 2012 Alexe a devenit si dealer BMW si MINI, iar 2013 a fost primul an plin de activitate. Confesiunile sale despre piata auto arata cat de mult s-au schimbat si continua sa se schimbe lucrurile, de la cumparat masinile cu geanta de bani la comert online. Totusi, un lucru ramane o constanta – masinile second hand sunt de o calitate tot mai indoielnica, iar BMW-urile ajunse la Proleasing Motors pentru verificari au de regula dublul numarului de kilometri afisati in bord.

Se verifica cheia si masina, iar daca in cheie sunt trecuti 180.000 km pentru automobilul respectiv, la ultima intrare in service la un dealer din Franta, de exemplu, masina nu are cum sa aiba 80.000 km cand vine la o verificare in Romania. De asemenea, informatia privind numarul de kilometri si istoricul de service sunt verificate in serverele BMW si astfel poate fi aflat istoricul masinii, pana la un punct, chiar daca samsarii au intervenit asupra kilometrajului si a cheii.

“Eu ma mir de naivitatea unora. Nu trebuie sa chemi serviciul criminalistic sa vezi ca acea carte service este contrafacute. E evident!”, spune Alexe.

Potrivit acestuia, piata masinilor rulate cu istoric dubios s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, deoarece exista cerere pentru masini scumpe, dar cu pret mic, iar cei care fac comert cu automobile la negru s-au „specializat” si ei tot mai mult. Pe luna circa zece masini BMW rulate sunt aduse pentru verificari, iar in cele mai multe cazuri nu au reviziile facute si numarul de kilometri este dublu decat cel afisat in bord.

In aceste conditii, cu o concurenta neloiala venita din partea samsarilor, coroborata cu naivitatea multor clienti, este foarte greu sa vinzi, ca dealer autorizat, automobile rulate. Proleasing Motors a comercializat 26 automobile second hand in 2013.

Totodata, clientela de automobile noi BMW este mult mai educata acum si stie exact ce vrea cand isi configureaza o masina, astfel ca incepe sa dispara notiunea de „masina din stoc”. Fenomenul de a cumpara masinile cu banii adusi in geanta a incetat prin 2008, pe vremea cand Lucian Alexe vindea doar Ford. Acum clientii se documenteaza foarte bine pe internet si vin in showroom foarte bine informati. La nivelul premium, spune Alexe, tot mai multe companii isi cumpara masini BMW cu banii proprii, nu cu credit sau leasing.

In total, Proleasing Motors a comercializat 123 de automobile noi in 2013, ceea ce reprezinta 7% din vanzarile BMW la nivel national, iar pretul mediu pe unitate a fost de 46.000 euro, fara TVA, fiind o valoare peste media nationala. De asemenea, Proleasing Motors a vandut si 9 automobile MINI in 2013. Circa 85% au fost clienti-companii, iar 15% clienti persoane fizice.

„Primul an ne da sperante pentru viitor”, spune Alexe.

Clientii vin atat din judetul Prahova, dar si din Bucuresti, Dambovita si Buzau, iar pentru ei conteaza in primul rand serviciile si relatia pe care dealerul a dezvoltat-o cu ei, oferind atentie si informatii.

„Eu cred ca clientii care vin la noi vin pentru transparenta. Clientul care da 60-70.000 euro pe o masina vrea sa vorbeasca cineva cu el, sa aiba cine sa-i raspunda la o intrebare, sa-i stranga cineva mana”, potrivit lui Lucian Alexe.

Ceva ce parea aproape imposibil de realizat in anii de boom economic, devine in ultima perioada tot mai vizibil in discursul antreprenorilor romani: online.

„Suntem in faza in care in urmatoarele 14 luni vom implementa cinci magazine online. Asta spune mult despre directia pe care vrem sa o dam comertului online, nu neaparat cu masini. Eu nu cred ca o masina se vinde online. Trebuie sa o conduci, sa o vezi. Online va putea insa un client sa-si cumpere un set de roti, accesorii. (…) Din motive de branding, magazinele online nu pot fi amestecate. Ford va avea un magazin, BMW unul, MINI va avea si el unul. Va mai fi un magazin online de automobile rulate si vom mai avea unul pentru anvelope”, a declarat Alexe, precizand ca aceste magazine online sunt dezvoltate cu fonduri europene pentru companii.

Showroom MINI (sursa - Proleasing Motors)

Lasa un comentariu