Acasa Piata Auto Chinezii de la Qoros si-au inceput aventura europeana in Slovacia: Marele nostru avantaj este ca incepem de la zero

Chinezii de la Qoros si-au inceput aventura europeana in Slovacia: Marele nostru avantaj este ca incepem de la zero

de Vlad Barza

Qoros 3 Hatchback (sursa - Qoros)

Qoros, brand auto israeliano-chinez, a inceput vanzarile europene folosind Slovacia ca poarta de intrare, modelul 3 Sedan avand pretul de 21.000 de euro. Brandul, in conducerea careia se afla mai multi executivi germani, a ales Slovacia pentru ca acolo nu exista o marca auto nationala, dar si fiindca gradul de motorizare este mai mic decat in Vest. Se vor adauga noi tari, iar sefii Qoros spun ca marca are un mare avantaj prin faptul ca porneste de la zero fiindca poate privi lucrurile cu un aer degajat.

Qoros, companie mixta intre producatorul auto chinez Chery si fondul de investitii Israel Corp, a fost prezenta la ultimele saloane auto mari, iar la Geneva a adus versiunea hatchback a modelul „3 Sedan” ce fusese prezentat in versiunea hatchback.

Qoros, care estimeaza ca va vinde anul acesta 34.000 de masini, produce in China la o uzina cu o capacitate de 150.000 unitati/an si a dat o lovitura de imagine la inceput de an dupa ce organizatia Euro NCAP a spus ca modelul Qoros 3 a fost cel mai sigur dintre toate modelele testate in 2013.

Qoros promite de ceva timp ca va intra in Europa, unde nu vrea sa fie perceputa ca marca low-cost, ci ca una care sa se bata cu Volkswagen si Ford. La final de 2013 a deschis primul sau showroom european, la Bratislava, in Slovacia, printr-o investitie a Auto Palace Panonska s.r.o, dealer Mitsubishi si Mazda. Qoros a ales Slovacia pentru ca acolo nu exista o marca auto nationala, dar si fiindca gradul de motorizare este mai mic decat in Vest.

Zvonurile legate de posibili dealeri care, din cauza retragerii Chevrolet din Europa, ar vrea sa comercializeze masinile Qoros este sunt si ele de natura sa dea incredere acestei marci, insa lucrurile nu sunt simple.

Qoros 3 Sedan nu este o masina ieftina la cei 20.960 euro, insa motorul este de 156 CP. Chinezii tintesc sus si vor, cu primele modele, sa se bata cu Golf si Jetta de la Volkswagen, adaugand ca lipsa unei lungi traditii auto poate fi privita ca un atuu.

„Marele nostru avantaj este ca incepem de la zero. Nu avem vreo mostenire, nu avem trecut. Ne permitem luxul de a privi lumea auto cu o viziune proaspata”, spune Stefano Villanti, director de vanzare si produs la Qoros.

Masinile vor avea ca optional si un touch-screen de 8 inch pe bord si oficialii marcii spun ca va exista si conectivtate cloud la internet, pentru a atrage si clientii tineri, care vor sa aiba cat mai des acces la internet si retele sociale.

Qoros, marca fondata in 2007, subliniaza ca are un centru de design la Munchen si unul de inginerie in Austria, la Graz. Au fost angajati fosti directori de la BMW si Volkswagen, iar designul a fost realizat de Gert Hildebrand, care a ajutat la relansarea marcii MINI. Totul pentru a sublinia ca nu vorbim de o marca pur chinezeasca, ci de una cu puternice legaturi europene.

Qoros ar vrea sa ajunga la vanzari de aproape 200.000 masini/an la finalul deceniului si marea intrebare este daca nu cumva tinteste prea sus in dorinta de a concura, nu cu marci de buget, cum ar fi Dacia, ci cu marci consacrate precum Volkswagen si Ford.

Imaginea marcilor auto chinezesti nu este deloc buna in Europa si Qoros ar vrea sa schimbe asta. Tocmai de aceea expansiunea este prudenta, cu pasi foarte mici si fara prognoze ultra-optimiste cum s-a intamplat in cazul unor companii precum Geely sau Brilliance.

Qoros 3 Hatch (sursa - Qoros)

Lasa un comentariu