Presa germana a scris in acest weekend ca, din cauza costurilor mari din Germania, o parte din productia modelului Fiesta ar putea fi mutata in 2-3 ani la uzina craioveana, care si asa produce mult sub asteptari din cauza cererii slabe de B-MAX. „Nu avem nimic in plus de adaugat in acest moment”, spun cei de Ford, care precizeaza ca s-au purtat discutii in Decembrie 2013 cu sindicatele germane, pe tema productiei noii generatii Fiesta la Koln.
Presa germana scrie ca se discuta ca noua generatie Fiesta, care ar trebui sa iasa pe piata in 2016, ar putea fi produsa la Craiova. Explicatia e simpla si logica: la marea uzina de la Koln costurile de productie sunt foarte mari, mai ales din cauza salariilor, si in tot acest timp uzina de la Craiova este utilizata la o capacitate mult mai mica din cauza cererii scazute pentru B-MAX.
Ford a venit cu o precizare care nu lamureste lucurile, insa, ce-i drept, pana in 2016-2017 mai e ceva timp pentru a se lua o decizie.
„Cu ocazia unei intalniri cu angajatii din sectia de productie de la Koln din luna decembrie a anului trecut, Ford a confirmat ca va trebui sa poarte discutii cu reprezentantii sindicatelor germane cu privire la productia urmatoarei generatii a modelului Ford Fiesta in cadrul uzinei. Desi acest moment este inca destul de departe, este important ca productia Fiesta sa continue sa fie competitiva la uzina de la Koln. Nu avem nimic in plus de adaugat in acest moment”, a anuntat Ford Romania, intr-un comunicat de presa.
Mutarea unei parti din productie nu va fi usoara, data fiind puterea sindicatelor germane. In plus, uzina de la Koln este mult mai bine plasata geografic, iar infrastructura din jurul ei este net mai buna decat la noi.
Totusi, daca o astfel de schimbare se va petrece, ea va fi anuntata cu foarte putin inainte de catre Ford, care, in general, nu comunica pe termen mediu si lung.