Tesla Motors, producator auto american de automobile electrice, a extins reteaua de reincarcare din Europa, iar acum clientii marcii pot utiliza asa-zisele Supercharger-e pentru a calatori cu intreruperi minime intre Olanda, Germania, Austria si Elvetia.
Primele statii de reincarcare Supercharger au fost instalate in California, SUA, in Septembrie 2012, iar acum reteaua mondiala numara 81 de astfel de statii. In Europa sunt in total 14 Supercharger-e.
Tesla Motors spune ca pana la finalul lunii Martie 50% din populatia Germaniei va trai la 320 km distanta de un Supercharger, iar pana la finalul acestui an acoperirea va ajunge 100% din populatie. Desigur, pe langa Supercharger-e, exista oricand posibilitatea alimentarii la prize obisnuite.
Supercharger-ele Tesla furnizeaza 120 kW curent continuu (DC) direct in bateria masinii, prin cabluri speciale, iar sistemele de incarcare normale de la bordul masinii sunt anulate (pe timpul reincarcarii la Supercharger). Astfel, peste 50% din baterie este incarcata in circa 20 de minute. Tesla Model S e disponibila in Europa cu doua versiuni de autonomie – 370 km si 480 km – preturile pornind de la 60.000 euro. Versiunea cu 480 km autonomie costa cu 8.700 euro mai mult.
Pentru a sarbatori expansiunea retelei din Europa, Tesla Motors a organzat un Roadshow.
6 comentarii
F E L I C I T A R I !
120kw????? cineva are probleme cu fizica…..
MAAAAARI PROBLEME!!!! Da' daca poti impacheta cum trebuie cativa amperi, se poate realiza…..
da este corecta constatarea. Ai probleme cu fizica.
Cred ca cei de la Tesla stau destul de bine cu fizica.
120 kW scrie si pe site-ul lor http://www.teslamotors.com/supercharger
Din cate stiu celulele din care sunt formati acumulatorii sunt Panasonic Li-Ion 18650 3.7V de 3400 mAh
Domnu Kata,
Da, dumneata. Te rog vezi cati CP inseamna 120 kW, si cam cati kWh ai nevoie sa deplasezi o masina de sa zicem 1500 kg, vreo 300 km la o viteza sa zicem de 100km/h….adica vreo 3 ore; asta ca sa estimezi cam ce energie trebuie sa bagi in baterie in cele 20 minute, sau ca sa intelegi mai usor vezi cam ce puteri au motoarele cu combustibil fosil la masinile clasice si deci cam ce putere trebuie sa ia din baterie motorul acestei masini total electrice.