Lansarea hibridului BMW i8 a intrat in linie dreapta si producatorul auto german dezvaluie tot mai mult din ceea ce pare ca va fi una dintre cele mai perfomante si mai eficiente masini hibride din lume. BMW i8 ar fi meritat toate superlativele, insa pe piata mai exista si Porsche 918 Spyder, care poarta deocamdata trofeul pentru cel mai performant si avansat astfel de automobil, avand insa si un pret de cateva ori mai mare decat al BMW-ului.
BMW i8 va costa peste 100.000 euro, poate parcurge pana la 35 km in mod pur electric si atinge 100 km/h in 4,5 secunde. Motorul electric al lui i8 dezvolta 96 kW/131 CP si un cuplu maxim de 250 Newton-metru (Nm), fiind cuplat la o transmisie automata cu doua faza. Propulsorul pe benzina de 1,5 litri dezvolta 170 kW/231 CP si un cuplu de 320 Nm si este conectat la o transmisie automata cu sase viteze. Puterea maxima reala, combinata, este de 266 kW/362 CP, iar cuplul maxim de 570 Nm.
Masina are 4.689 mm lungime, 1.942 mm latime, 1.293 mm inaltime si un ampatament de 2.800 mm, oferind locuri pentru patru pasageri. Cantareste de la 1.490 kg (in functie de optiuni) si are un coeficient aerodinamic de 0,26. Anvelopele de pe fata au dimensiunile 195/50 R20, iar cele de pe spate 215/45 R20.
Cu alte cuvinte, BMW i8 este usor, foarte scund, lung si lat, foarte aerodinamic si are anvelope inguste, dar cu diametru mare.
i8 are un consum mediu anuntat de 2,5 litri benzina/100 km si emisii medii de 59 grame CO2/km. Autonomia totala anuntata este de 500 km.
Aceste performante si specificatii (inca estimative) sunt posibile datorita utilzarii masive a fibrei de carbon si aluminiului in constructia acestui model.
Masina este asteptata pe piata mai tarziu in acest an.
1 comentariu
Autonomie totala de 500 km, din care 35 km in mod electric, la un consum mediu de 2,5 l/100 km => un rezervor de vreo 12 litri ?! Mi se pare foarte putin!
La fel de frapant era rezervorul de 70 l pus pe Porsche 918 Spyder. La un consum mediu de 3,3 l/100 km rezulta o autonomie de peste 2000 km :O Cui ii trebuie asa ceva? Si asta in conditiile in care de ceva vreme trendul este de reducere a greutatii masinii!