General Motors a anuntat recent ca de la final de 2015 marca Chevrolet va fi retrasa din piata europeana, iar decizia nu a fost o surpriza mare fiindca Chevrolet suferea in Europa din cauza vanzarilor slabe si a asemanarilor mult prea mari cu Opel. GM a decis sa aduca marca americana de traditie Chevrolet in 2005 pe continent, insa masinile erau si sunt fabricate Coreea de Sud. Intra in articol pentru a citi de ce Chevrolet s-a vandut slab, unde s-a gresit si ce se poate intampla dupa retragerea marcii.
General Motors a decis sa aduca in 2005 marca Chevolet pe piata europeana unde a plasat-o ca marca de buget cu modele fabricate la uzina GM Daewoo Coreea. Scenariile de atunci spuneau ca Chevrolet este adusa in Europa ca solutie de siguranta in caz ca Opel va fi vanduta. In 2009 – 2010 GM era cat pe ce sa vanda Opel, insa marca germana a evoluat mai bine in ultimii ani si are un viitor promitator, cu conditia ca pierderile sa se reduca.
Un analist citat de Bloomberg spune ca aducerea Chevrolet in Europa acum opt ani a fost o mare greseala fiindca in Europa gama era alcatuita din masini de buget facute in Coreea de Sud si brand-ul nu avea nimic in comun cu SUA unde Chevy are traditie si e asociata cu masini de mari dimensiuni, mai ales camionetele vandute in sute de mii de unitati anual.
Si Dan Akerson, CEO al GM, considera ca intrarea Chevrolet in Europa nu a fost facuta corect fiindca s-au folosit prea multe vehicule similare cu alte marci din grup, singurele lucruri schimbate fiind sigla si numele modelului. „Nu a existat o disciplina de marca si nu vrem sa comitem aceeasi greseala ca si in SUA”, spune seful GM, referindu-se la numarul mare de marci din SUA care se canibalizau reciproc inainte de marea restructurare a GM petrecuta in 2009.
In primii ani Chevrolet si-a vazut vanzarile crescand fiindca pornea de la zero, insa din 2008 incoace au fost doar scaderi si, in loc sa se ajunga la tinta super optimista de 500.000/an, abia s-a ajuns la 300.000, incluzand si Rusia.
Un analist citat de Automotive News spune ca a fost o greseala de pozitionare si de diferentiere intre cele doua marci. Sunt apropiate, au prea multe in comun si clientii au devenit confuzi. Opel ar fi trebuit pozitionata mai sus in piata, Chevrolet ar fi trebuit sa fie mai spre low-cost, la fel cum Renault a reusit cu Dacia si la fel cum Volkswagen reuseste sa-si diferentieze multele marci din grup.
Aceasta canibalizare intre Opel si Chevrolet este o problema despre care seful GM Dan Akerson a vorbit clar intr-un interviu recent „Cred ca e vorba de un conflict si de o confuzie. Nu cred ca trebuie sa stea un Astra si un Cruze in acelasi showroom”, a spus el.
Si seful Opel, Karl-Thomas Neumann, se intreba in toamna de ce produse ale Opel si Chevrolet sunt identice si sunt pozitionate pe acelasi segment de piata, exemplul fiind noul SUV Chevrolet Trax care este asemanator cu Opel Mokka, lansata anul trecut. „Chevrolet avea deja produse de buget (…) Unele produse Chevrolet sunt, cred eu, prea apropiate de cele ale Opel”, spune seful marcii germane.
Pe 5 decembrie, dupa anuntul oficial al retragerii Chevrolet din Europa la final de 2015, Steve Girsky, vicepresedinte al GM, spunea ca au fost luate in considerare mai multe criterii de performanta pentru Chevrolet si la toate scorul obtinut a fost inacceptabil. Cele trei criterii tin de modul in care marca este privita, de cum evolueaza cota de piata si de cum arata partea financiara.
Girsky spune ca eforturile se vor duce catre Opel si varianta britanica Vauxhall fiindca aceste marci se descurca bine. Intrebat daca readucerea Chevrolet in 2005 a fost o greseala el a spus ca nu, ci greseala ar fi ca resursele sa fie concentrate si pe mai departe catre marci care nu se descurca bine.
Chevrolet vinde in SUA peste 2,5 milioane de masini/an, iar marca are acolo traditie de un secol si o imagine buna. In Europa vanzarile Chevrolet sunt de sase ori mai mici decat ale Opel si nu au prea mai reusit sa creasca, desi Cruze a fost un model bine primit, iar Spark facut volume importante la clasa mini.
Totusi, unii au criticat masinile la partea de finisaje si fiabilitate, iar modele mai scumpe precum Epica sau Captiva au avut vanzari slabe. Analisti citati de Bloomberg spun ca GM va pierde per total cota de piata prin renuntarea la Chevrolet fiindca ar fi o greseala sa se creada ca cei aproape 200.000 care isi cumparau Chevy vor opta automat pentru Opel, in conditiile in care marci precum Hyundai, Dacia, Kia sau Skoda au modele interesante.
Masinile Chevrolet se vand printr-un total de 1.900 de dealeri in Europa, peste jumatate avand si masini Opel in portofoliu. In Romania s-au inmatriculat 1.739 de masini Chevrolet noi, cota fiind de sub 3%. Spre comparatie, Opel a avut o cota de aproape 4%.
23 comentarii
Pacat! Macar Spark-ul sa-l fi pastrat, fiindca n-are treaba cu niciun Opel, nu se afla in competitie cu Corsa.
In momentul de fata, Spark-ul si Loganul sunt cele mai accesibile masini din Romania. Dupa ce va pleca Chevy, va ramane doar Loganul.
spark1, matiz facelift practic: super masina, super fiabila. cea mai populara a 2-a masina pe la noi.
Au facut gafe nasoale cu kalos la siguranta. stele putine la euroncap, dupa aia bagat sub pres gunoiul, filmul retras de pe youtube. Jenibil. N-are nimeni pretentie sa aiba 50 de stele, dar in momentul in care se cocoseaza masina la impact frontal mai rau ca ultimul chinezism geely / cherry / great wall nu e cazul sa faci si pe rautaciosul dupa ce ai facut pe prostul.
Cu ocazia asta chiar am sperante sa consolideze in sfarsit opel.
Au gresit cand si-au pus sigle pe fostele Daewoo. Au fost asociate imediat cu "made in china" – plastic ieftin de duzina. Nu o sa cumpar niciodata un Chevrolet, imaginea e distrusa total in Romania cel putin.
Au fost asociate, adevarat. Si eu am zis ca sunt doar niste Daewoo polisate. Dar Chevrolet Cruze nu mi-a inspirat nici Cielo nici Espero nici Leganza. Sta bine pe sosea, poti sa sicanezi cu ea fara sa mori, motoru… ei bine e un 1.8 aspirat deci nu te astepta la warp speed sau acceleratie instantanee, dar isi face treaba. Plasticele la interior nu sunt geniale dar nici jalnice. Iar asamblarea la interior mi-a placut: pe drum de macadam cu 60-80 km/h nu am detectat greierasi, iar suspensia este un compromis, nici sportiva dar nici nu-ti coboara pulsul.
Daca vindeau acele masini sub brandul Daewoo care era deja binecunoscut pe piata europeana, si aveau un pret corect ca fostele Daewoo, marca aceasta avea sazsi gaseasca un loc pe piata, precum Dacia. Pe vremuri, masinile Daewoo erau cele mai ieftine de pe piata, pline de dotari si destul de fiabile.
GM insa a ales sa schimbe brandul Daewoo cu Chevrolet, care era un brand necunoscut in Europa, ori asociat cu rable americane ce consuma mult. Sa fim seriosi, europenii nu au o parere buna despre masinile americane. In al 2-lea rand, au scumpit foarte mult masinile!!!
Pe vremea Daewoo, iti luai Lacetti sedan cu 10-11.000 cu A/C si Matiz cu 5000 euro. Chevrolet apoi vine cu Cruze la 13-14.000 si Spark la 8000…hai sa fim seriosi…cu banii de Cruze se gaseau multe alternative care purtau o emblema mai prestigioasa!
Concluzia : e bine sa continui cu un brand care deja si-a facut o identitate pe piata, decat sa o iei de la zero cu un brand noi si incercand sa te impui…..prin ce??? Pretul Chevrolet era mare…identitate pe piata zero…. istorie in Europa zero…. info despre fiabilitate zero…. Management foarte prost la GM, din pacate. Asa au ajuns sa desfinteze toate brandurile sau sa le vanda. Pana la urma vor da faliment….din nou!
Mai are de gand Dacia sa produca un model mini? Ar rupe piata prin vestul Europei, unde sunt orase vechi cu strazi inguste si aglomerate. S-ar vinde mai bine ca Dusterul.
Sandero?
mai mic ca sandero se refera.
@Emi. Nu, Towny…
Mai mic decat Sandero? Adica segment A? …pai… de ce? Si noi avem stradute inguste si Sandero se descurca. De ce ar vrea cineva un vehicul mai mic?
"Nu multumesc eu vreau ceva care sa-mi incapa in bagaje eventual…. Ah nuuu, nu vreau sa car bagaje cu ea, vreau sa incapa ea in bagaje… intelegeti? Mi-am luat un crossover, si ma duc prin orasele pitoresti in vacanta, si e prea mare pentru oras, dar prea mic pentru un suv si nu prea potrivit pentru padure. Asa ca am decis sa-mi iau un super-duper-ultra mini vehicul, ca sa incapa in geamantan care sa incapa in crossover care sa incapa in parcare la mall ca sa-mi vada lumea Haldex-ul."
Tot articolul este aberant. Noi am cumparat Epica in 2008, dintr-un show-room pe care il impartea intr-adevar cu Opel. Cand sa alegem…. guess what? Diferenta de pret intre Epica si Vectra era de 4000 euro in plus ( pentru Vectra), iar Epica era full-option, pe cand Vectra nu. Ca sa nu mai zic ca Vectra era mai mica ( ma refer la latime). Am avut noroc si cu faptul ca masina era direct inmatriculata pe show-room si am mai salvat aprox. 700 euro si de la taxa de prima inmatriculare. Ca sa nu mai spun ca masina este super-ok……eu nu am asociat-o deloc cu "made in china".
Epica = Daewoo Tosca, fabricate in Koreea de Sud. Nu sunt masini proaste, au aceleasi cutii de viteze ca si Opel iar motoarele de 2.0 si 2.5 litri i6 sunt concepute de Porsche. Cel de 1.8 mi se pare ca vine de pe vechea Leganza, nu stiu daca vine cu sau fara 'upgrade-uri tehnologice'. Motorul diesel e folosit pe multe masini, deci cred ca e okay (nu am facut cunostiinta cu el, dar uite-l aici http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_en… ). Nu zic ca sunt masini proaste, zic doar ca sunt niste frigidere / cuptoare cu microunde etc, deci masini ale caror valoare nu prea se mentine in timp, deh, sunt 'reciclabile'. Dar din moment ce nu vad Opel-uri Astra de colectie pe strada, atunci nu vad sensul… 4000 de euro in plus pentru? Sigla Opel? :)))))))))))))
Daewoo era o marca fiabila pe vremuri…masinile erau construite bine si au rezistat foarte multi ani pe sosele. Na, acum astia cu BMW-urile lor baga placa cu „made in china”…
Ce pacat! Voiam sa cumpar noul Malibu, face toti banii la clasa lui!
Epica a fost foarte OK!
Daca n-ai retinut, la finalul lui 2015 se vor retrage. Ai timp suficient!
Nu cred ca o sa reziste pre mult (GM ) sa vada cum se descurca OPEL in vinzari si asta o spun cu mare responsabilitate deoarece clientela majoritara consumatoare de masini ieftine si bune isi va spune cuvintul. Cum? cred ca Opel o sa aiba o scadere dramatica la vinzari deoarece prin orgoliul lor de Brand puternic German nu vor vrea sa vinda la acelasi pret la care vindea Chevrolet masinile sale. Dar e treba lor,se va vedea pe viitor ca GM a gresit si ca pina la urma se vor lepada si de OPEL. Era mai bine daca o facea mai demult. O sa-mi reprosa-ti ca sunt partinitor. DA sunt si nu-mi pare rau de alegerea facuta. Am un Chevy Cruze din 2010 si sunt foarte multumit de masina. Nu inteleg cum au fost asa de slabi Americanii de nu si-au dezvoltat o platforma Europeana proprie de fabricatie si distributie auto fara a se mai incurca cu Opel. Cred ca o solutie foarte buna era achizitionarea fabricii de la Craiova( ma refer la GM nu la FORD ), oricum imi pare rau de decizia pe care au luat-o.
Nu fi invidios, nici Opel nu este mult peste Chevrolet la calitate. Dar nici la pret, decat daca te-ai uitat tu la modele diferite.
Un Cruze si un Astra H (aceeasi generatie) au preturi apropiate.
Din nou, ca si la noua generatie Leon cand ne presupuneau retarzi mintali si nu ne dadeam seama de manerul ascuns al fostului Leon, producatorii auto ne insulta cu "confuziile" intre marci. Arata complet diferit dar probabil suntem prea prosti sa realizam.
Asemanatoare, nu erau. Ignorand primele modele, ieftine, proaste, facute dupa proiecte Daewoo cu piese Daewoo de la sfarsitul anilor '90, Cruze si noul Aveo se diferentiau de Opel foarte bine si ofereau un pachet foarte bun. Problema lor a fost designul dubios, un pic disperat si ciudat. In orice caz, Opel, masini frumoase, calitative ca materiale, oarecum putin spatioase se diferentiau de fratii de la Chevrolet care erau mai putin rafinati, plastic mai prost, design mai urat.
Pacat de Spark, spun si eu. Matizul a fost o masina buna iar versiunea lui moderna este bine primita. Din nou, pacat de design, asta a ruinat Chevrolet.
Pacat ca se retrag, si eu detin un Cruze 2.0 Diesel din 2010 de care sunt foarte multumit, am 84.000 de km facuti fara vreo problema, este complet gresita ideea celor de la GM ca daca tu retragi Chevy vor creste vanzarile Opel, eu am ales Cruze pentru ca e mult mai frumos decat un Astra de exemplu, fara suparare pt. posesorii/fanii Opel dar mie unul gama Chevrolet mi se pare net superioara din punct de vedere stilistic in plus de asta au dotari arhisuficiente la pretul ala. pot sa inteleg ca retragi Spark ca rivalizeaza cu Corsa(clasa mini) sau Captiva rivalizeaza cu Antara sau Volt vs Ampera si asa mai departe, ma intreb ce se va intampla cu modelul Cruze??Caci el nu rivalizeaza cu nimeni….pacat mare de tot sa renunti la un model global ca si Cruze….parerea mea este ca nimeni care si-ar lua Chevy nu va merge la Opel si vor ramane in continuare fara vanzari cei de la Opel!!
chevrolet este un super low cost gen ARO comparativ cu concurenta….toate masinile au 3 suruburi la incuietore…cruze are 1 surub……….spark este cea mai slaba masina mica de oras…faceti drive test cu concurenta(oricare)….europenii nu sunt nici americani(prosti) nici asiatici(roboti)…….sintem putin mai evoluati si cu putin mai mult pedigree
cine imi spune si mie ceva despre chevrolet aveo din 2009,se merita sa o achizitionez la mana a doua,am citit opinii si care spune ca nu se merita,ca e consumul mare la benzina,tabla este prea subtire,al,tii o lauda
chevrolet aveo 2009 este o masina foarte buna si sunt foarte multumit de ea (tot la mana a doua) acum depinde de la cine o ei.
Salut chiar imi pare nespus de rau ca nu se mai fabrica ,va rog sa iasa la o intelegere si sa avem Shevrolet pe piata din Romania .am un Aveo Shevrolet si chiar imi place ,acum cand vruiam sami iau Cruze vati retras de pe piata va Multumesc si va asteptam iara in Romania ,este o fh
Firma deosebit de Renumita este pacat( Sa le fabrice in SUA si sa le vanda in Europa,( Bucuresti )